Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
YLBT-201 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SADIK DİNÇER Prof.Dr. N.KEMAL KOÇ Prof.Dr. KIYMET AKSOY Prof.Dr. MEHMET TOPAKTAŞ Prof.Dr. AYZİN KÜDEN Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU Prof.Dr. SEMRA PAYDAŞ Prof.Dr. ALİ KEMAL TOPALOĞLU Prof.Dr. TURGUT CABAROĞLU Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN Prof.Dr. ELİF ORUÇ Prof.Dr. SALİH KAFKAS Prof.Dr. YEŞİM AYSAN Prof.Dr. SAADET BÜYÜKALACA Prof.Dr. OYA IŞIK Prof.Dr. MUKADDES KAYIM Prof.Dr. HATİCE KORKMAZ GÜVENMEZ Prof.Dr. HÜSEYİN ERTEN Prof.Dr. ZERRİN ERGİNKAYA Prof.Dr. İBRAHİM ORTAŞ Prof.Dr. BURHAN ARIKAN Prof.Dr. G.TAMER KAYAALP Prof.Dr. OKTAY BAYAT Prof.Dr. BELGİN BAYAT Doç.Dr. SERKAN SELLİ Doç.Dr. YURDANUR UÇAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. IŞIL VAR Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ Prof.Dr. NEBAHAT SARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Problem çözme konusunda ki aşamaları uygular
Özel bir konuda araştırma yapar
Araştırdığı konuyu uzman yada uzman olmayan gruplara sunar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere ugun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Biyoteknoloji Ana Bilim Dalı Seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
2 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
3 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
4 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
5 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
6 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
7 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
8 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
9 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
10 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
11 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
12 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
13 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
14 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
15 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
16/17 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
5 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
5 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
5 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
5 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
5 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
5 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
5 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
5 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
5 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|