Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : YLBT-200

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SADIK DİNÇER
Prof.Dr. N.KEMAL KOÇ
Prof.Dr. KIYMET AKSOY
Prof.Dr. MEHMET TOPAKTAŞ
Prof.Dr. AYZİN KÜDEN
Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU
Prof.Dr. SEMRA PAYDAŞ
Prof.Dr. ALİ KEMAL TOPALOĞLU
Prof.Dr. TURGUT CABAROĞLU
Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN
Prof.Dr. ELİF ORUÇ
Prof.Dr. SALİH KAFKAS
Prof.Dr. YEŞİM AYSAN
Prof.Dr. SAADET BÜYÜKALACA
Prof.Dr. OYA IŞIK
Prof.Dr. MUKADDES KAYIM
Prof.Dr. HATİCE KORKMAZ GÜVENMEZ
Prof.Dr. HÜSEYİN ERTEN
Prof.Dr. ZERRİN ERGİNKAYA
Prof.Dr. İBRAHİM ORTAŞ
Prof.Dr. BURHAN ARIKAN
Prof.Dr. G.TAMER KAYAALP
Prof.Dr. OKTAY BAYAT
Prof.Dr. BELGİN BAYAT
Doç.Dr. SERKAN SELLİ
Doç.Dr. YURDANUR UÇAR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. IŞIL VAR
Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ
Prof.Dr. NEBAHAT SARI
Prof.Dr. YILDIZAKA KAÇAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Problem çözme konusunda ki aşamaları uygular Özel bir konuda araştırma yapar Araştırdığı konuyu uzman yada uzman olmayan gruplara sunar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere ugun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Biyoteknoloji Anabilim Dalı Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
2 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
3 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
4 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
5 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
6 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
7 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
8 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
9 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
10 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
11 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
12 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
13 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
14 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
15 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
16/17 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çalışma alanı ile ilgili Kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 4 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 - Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 5
2 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 4
3 Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 5
4 Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme 5
5 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 5
6 Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek 5
7 Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek 5
8 Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek 5
9 Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme 5
10 Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
11 Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 5
12 Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 5
13 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 5
14 Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 5
15 Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 5
16 Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6