|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitkilerde sekonder metabolitlerin tanımlanması ve sınıflandırılması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, power point sunumu, ve tartışma |
|
2 |
Bitkilerde sekonder metabolitlerin tanımlanması ve sınıflandırılması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, power point sunumu, ve tartışma |
|
3 |
Bitkilerde sekonder metabolitlerin biyosentezi
|
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, power point sunumu, ve tartışma |
|
4 |
Bitkilerde sekonder metabolitlerin fonksiyonları
|
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, power point sunumu, ve tartışma |
|
5 |
Sekonder metabolitlerin bitkilerde savunma mekanizmasındaki rolleri |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, power point sunumu, ve tartışma |
|
6 |
Sekonder metabolitlerin bitkilerde savunma mekanizmasındaki rolleri |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, power point sunumu, ve tartışma |
|
7 |
Fenolikler tanımlanması, sınıflandırılması ve biyosentezi |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, power point sunumu, ve tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınav Hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Fenolikler tanımlanması, sınıflandırılması ve biyosentezi |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, power point sunumu, ve tartışma |
|
10 |
Uçucu Aroma Bileşiklerinin Sınıflandırılması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, power point sunumu, ve tartışma |
|
11 |
Antosiyaninler tanımlanması, sınıflandırılması ve biyosentezi |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, power point sunumu, ve tartışma |
|
12 |
Terpenlerin tanımlanmsı, sınıflandırılması ve biyosentezi |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, power point sunumu, ve tartışma |
|
13 |
Tanenler tanımlanması, sınıflandırılması ve biyosentezi |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, power point sunumu, ve tartışma |
|
14 |
Sekonder metabolitlerin bitki büyümeyi düzenleyici olarak kullanımları |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, power point sunumu, ve tartışma |
|
15 |
Sekonder metabolitlerin bitki büyümeyi düzenleyici olarak kullanımları |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, power point sunumu, ve tartışma |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Tüm konuları içeren sınav |
Sınav hazırlığı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
4 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
3 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
3 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
4 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
5 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
5 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
5 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
5 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
3 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
3 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|