|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Karbonhidratlar tanımı, sınıflandırılması |
Konu ile ilgili ders notlarının okunması |
Power point ile sunum ve laboratuvarda uygulama |
|
2 |
Karbonhidrat analiz teknikleri |
Konu ile ilgili ders notlarının okunmas |
Power point ile sunum ve laboratuvarda uygulama |
|
3 |
Proteinler tanımı, sınıflandırılması |
Konu ile ilgili ders notlarının okunmas |
Power point ile sunum ve laboratuvarda uygulama |
|
4 |
Protein analiz teknikleri |
Konu ile ilgili ders notlarının okunmas |
Power point ile sunum ve laboratuvarda uygulama |
|
5 |
Lipidler tanımı, sınıflandırılması |
Konu ile ilgili ders notlarının okunmas |
Power point ile sunum ve laboratuvarda uygulama |
|
6 |
Lipidler ve analiz teknikleri |
Konu ile ilgili ders notlarının okunmas |
Power point ile sunum ve laboratuvarda uygulama |
|
7 |
Vitaminler tanımı, sınıflandırılması |
Konu ile ilgili ders notlarının okunmas |
Power point ile sunum ve laboratuvarda uygulama |
|
8 |
ARA SINAV |
Bu zamana kadar anllatılan konularla ilgili sınav hazırlığı |
Ders notları ve uygulama notları |
|
9 |
Vitamin analiz teknikleri |
Konu ile ilgili ders notlarının okunmas |
Power point ile sunum ve laboratuvarda uygulama |
|
10 |
Fenolik bileşikler tanımı, sınıflandırılması |
Konu ile ilgili ders notlarının okunmas |
Power point ile sunum ve laboratuvarda uygulama |
|
11 |
Fenolik bileşik analizleri |
Konu ile ilgili ders notlarının okunmas |
Power point ile sunum ve laboratuvarda uygulama |
|
12 |
Asitler tanımlanması, sınıflandırılması |
Konu ile ilgili ders notlarının okunmas |
Power point ile sunum ve laboratuvarda uygulama |
|
13 |
Asit analiz teknikleri |
Konu ile ilgili ders notlarının okunmas |
Power point ile sunum ve laboratuvarda uygulama |
|
14 |
Uçucu aroma bileşikleri ve analiz teknikleri |
Konu ile ilgili ders notlarının okunmas |
Power point ile sunum ve laboratuvarda uygulama |
|
15 |
Uçucu aroma bileşikleri ve analiz teknikleri |
Konu ile ilgili ders notlarının okunmas |
Power point ile sunum ve laboratuvarda uygulama |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Tüm ders anlatımları ve uygulamalara çalışılması |
YAZILI SINAV |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
5 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
4 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
4 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
5 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
5 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
5 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
3 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
5 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|