Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyoteknolojide Tekrarlanan Ölçümlü Deneme Planları

Dersin Kodu : BT-532

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. G.TAMER KAYAALP

Dersin Öğrenme Kazanımları : - Öğrenci deneme kurmayı öğrenir.
- Denemeden elde ettiği dataların istatistik analizlerinin yapılmasını ve yorumlanmasını öğrenir.
- İstatistik paket proğramların kullanımını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Biyoteknolojide biyolojik verilerle ilgili tekrarlanan ölçümlü denemeler çok sık kullanılmaktadır.Bu tip denemelerin kurulmasından istatistik analizlerinin yapılmasına kadar geçen sürecin öğrencilere anlatımı amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Dersin içeriğinde tekrarlanan ölçümlü deneme planlarının istatistik analizleri yer almaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıfta


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tek Örnek Testleri Kaynak Kitab 2 saat ders; 1 saat soru çözümü
2 Tek Örnek Testleri Kaynak Kitab 2 saat ders; 1 saat soru çözümü
3 Çok Değişkenli Varyans Analizi Kaynak Kitab 2 saat ders; 1 saat soru çözümü
4 Çok Değişkenli Varyans Analizi Kaynak Kitab 2 saat ders; 1 saat soru çözümü
5 Doğrusal Karışık Modeller Kaynak Kitab 2 saat ders; 1 saat soru çözümü
6 Doğrusal Karışık Modeller Kaynak Kitab 2 saat ders; 1 saat soru çözümü
7 Tartılı En Küçük Kareler Yöntemi İle Kategorik Verilerin Analizi Kaynak Kitab 2 saat ders; 1 saat soru çözümü
8 Tartılı En Küçük Kareler Yöntemi İle Kategorik Verilerin Analizi Kaynak Kitab 2 saat ders; 1 saat soru çözümü
9 ARA SINAV Kaynak Kitab
10 Genelleştirilmiş Doğrusal Modeller Kaynak Kitab 2 saat ders; 1 saat soru çözümü
11 Parametrik Omayan Yöntemler Kaynak Kitab 2 saat ders; 1 saat soru çözümü
12 Parametrik Omayan Yöntemler Kaynak Kitab 2 saat ders; 1 saat soru çözümü
13 Genel Değerlendirme Kaynak Kitab 2 saat ders; 1 saat soru çözümü
14 Genel Değerlendirme Kaynak Kitab 2 saat ders; 1 saat soru çözümü
15 Ödev Değerlendirme Kaynak Kitab 2 saat ders; 1 saat soru çözümü
16/17 YIL SONU SINAVI Kaynak Kitab


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Davis, C.,2001. Tekrarlanan Ölçümlü Deneme Planları için İstatistik Analiz Metodları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 5 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 - Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 4
2 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 4
3 Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 0
4 Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme 5
5 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 3
6 Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek 3
7 Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek 5
8 Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek 4
9 Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme 4
10 Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 4
11 Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 5
12 Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 0
13 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 5
14 Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 3
15 Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 5
16 Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 147
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.88
Dersin AKTS Kredisi: 6