Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Filogenetik Analiz

Dersin Kodu : BT-528

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN
Prof.Dr. SALİH KAFKAS

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. DNA markörlerini ve değerlendirilmesini bilir
2. Filogenetik analizler ile ilgili paket programları bilir
3. Parsimony analizlerini bilir
4. UPGMA ve Neighbor joining methodlarını bilir
5. Soyağaçlarının elde edilmesini ve sonuçların yorumlanmasıni bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Filogenetik analiz yöntemlerini ve elde edilen sonuçların yorumlanmasını öğretmek

Dersin İçeriği : Morfolojik markörler ve skorlanması, DNA markörleri ve skorlanması, Verilerin bilgisayara girilmesi, PAUP programı kullanımı, NTsysPc programı kullanımı, Bitki Tür, Çeşit ve Genotipler Arasındaki Genetik Yakınlık ve Uzaklıkların Belirlenmesi, Parsimony Analizleri ve Genetik Distance Metodu, Neighbor Joining ve UPGMA Analizleri, Soyağaçlarının Elde Edilmesi, Sonuçların Yorumlanması ve Sunumu

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çukurova Üniversitesi Ziraat fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü derslikleri ve Moleküler Genetik Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Morfolojik markörler ve skorlanması Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
2 DNA markörleri ve skorlanması Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
3 DNA markörleri ve skorlanması Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
4 Verilerin bilgisayara girilmesi Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
5 PAUP programı kullanımı Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
6 PAUP programı kullanımı Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
7 NTsysPc programı kullanımı Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
8 NTsysPc programı kullanımı Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
9 ARA SINAV Ders ile ilgili notlarının okunması Sınav haftasına kadar işlenen konulardan sınav
10 Bitki Tür, Çeşit ve Genotipler Arasındaki Genetik Yakınlık ve Uzaklıkların Belirlenmesi Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
11 Parsimony Analizleri ve Genetik Distance Metodu Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
12 Neighbor Joining ve Upgma Analizleri Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
13 Soyağaçlarının Elde Edilmesi, Yorumlanması ve Sunumu. Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
14 Soyağaçlarının Elde Edilmesi, Sonuçların Yorumlanması ve Sunumu. Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
15 Soyağaçlarının Elde Edilmesi, Sonuçların Yorumlanması ve Sunumu. Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
16/17 FİNAL SINAVI Ders ile ilgili notlarının okunması İşlenen tüm konulardan final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Molecular Markers in Plant Genetics and Biotechnology (D. Vienne)
 Plant Genotyping: The DNA Fingerprinting of Plants (R.J. Henry)
 Molecular Evoılution and Phylogenetics (M. Nei and S. Kumar)
 Phylogenetic Trees Made Easy (B.G. Hall)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 - Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 5
2 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 5
3 Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 5
4 Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme 5
5 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 5
6 Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek 5
7 Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek 4
8 Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek 3
9 Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme 4
10 Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
11 Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 5
12 Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 5
13 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 4
14 Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 5
15 Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 4
16 Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6