Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Filogenetik Analiz |
|
Dersin Kodu |
: |
BT-528 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN Prof.Dr. SALİH KAFKAS |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. DNA markörlerini ve değerlendirilmesini bilir 2. Filogenetik analizler ile ilgili paket programları bilir 3. Parsimony analizlerini bilir 4. UPGMA ve Neighbor joining methodlarını bilir 5. Soyağaçlarının elde edilmesini ve sonuçların yorumlanmasıni bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Filogenetik analiz yöntemlerini ve elde edilen sonuçların yorumlanmasını öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Morfolojik markörler ve skorlanması, DNA markörleri ve skorlanması, Verilerin bilgisayara girilmesi, PAUP programı kullanımı, NTsysPc programı kullanımı, Bitki Tür, Çeşit ve Genotipler Arasındaki Genetik Yakınlık ve Uzaklıkların Belirlenmesi, Parsimony Analizleri ve Genetik Distance Metodu, Neighbor Joining ve UPGMA Analizleri, Soyağaçlarının Elde Edilmesi, Sonuçların Yorumlanması ve Sunumu |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi Ziraat fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü derslikleri ve Moleküler Genetik Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Morfolojik markörler ve skorlanması |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
2 |
DNA markörleri ve skorlanması |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
3 |
DNA markörleri ve skorlanması |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
4 |
Verilerin bilgisayara girilmesi |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
5 |
PAUP programı kullanımı |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
6 |
PAUP programı kullanımı |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
7 |
NTsysPc programı kullanımı |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
8 |
NTsysPc programı kullanımı |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
9 |
ARA SINAV |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Sınav haftasına kadar işlenen konulardan sınav |
|
10 |
Bitki Tür, Çeşit ve Genotipler Arasındaki Genetik Yakınlık ve Uzaklıkların Belirlenmesi |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
11 |
Parsimony Analizleri ve Genetik Distance Metodu |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
12 |
Neighbor Joining ve Upgma Analizleri |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
13 |
Soyağaçlarının Elde Edilmesi, Yorumlanması ve Sunumu. |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
14 |
Soyağaçlarının Elde Edilmesi, Sonuçların Yorumlanması ve Sunumu. |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
15 |
Soyağaçlarının Elde Edilmesi, Sonuçların Yorumlanması ve Sunumu. |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
İşlenen tüm konulardan final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
5 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
5 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
5 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
5 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
5 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
4 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
3 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
4 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
5 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|