Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genetik Kaynakların Biyoteknolojik Yöntemler ile Muhafazası |
|
Dersin Kodu |
: |
BT-526 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AYZİN KÜDEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Dünyada ve Türkiye’deki bahçe bitkileri gen kaynaklarının dağılımı konusunda bilgi edinilir. 2. Gen kaynaklarının karakterizasyonu ve tanımlanmasını öğrenir. 3. Gen kaynaklarının tanımlanmasında kullanılan markırlar, in situ ve ex situ muhafaza, kriyoprezervasyon gibi tekniklerin önemini tartışır. 4. Gen kaynaklarının değerlendirilmesinde ve ıslahta kullanılmasındaki teorik ve pratik yöntemleri bilir. 5. Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere bahçe bitkileri gen kaynaklarının önemini ve genetik kaynakların kullanım alanlarını anlatmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dünyada ve Türkiye’de bahçe bitkileri gen kaynaklarının dağılımı, bu kaynakların karakterizasyonu ve tanımlanması, moleküler tanımlamada kullanılan markırlar, in situ ve ex situ muhafaza, kriyoprezervasyon, gen kaynaklarının değerlendirilmesi ve ıslahta kullanımındaki kurallar, sorunlar ve olasılıklar gibi konular işlenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova üniversitesi ziraat fakültesi derslikleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dünyada Bahçe Bitkileri Gen Kaynaklarının Dağılımı |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
2 |
Türkiye´ de Bahçe Bitkileri Gen Kaynaklarının Dağılımı |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
3 |
Dünyada ve Türkiye’de Gen Bankaları |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
4 |
Dünyada Gen Kaynakları Çalışma Grupları ve Araştırmaları |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
5 |
Gen Kaynaklarının Karakterizasyonu |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
6 |
Gen Kaynaklarının Tanımlanması
|
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
7 |
Gen Kaynaklarının Moleküler Tanımlanmasında Kullanılan Markırlar
|
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
8 |
ARA SINAV |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Yazılı sınav |
|
9 |
In situ Muhafaza |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
10 |
Ex situ Muhafaza |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
11 |
Kriyoprezervasyon |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
12 |
Gen Kaynaklarının Değerlendirilmesi |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
13 |
Gen Kaynaklarından Yararlanma |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
14 |
Gen Kaynaklarının Islahta Kullanımı |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
15 |
Gen Kaynaklarının Kullanımındaki Kurallar, Sorunlar ve Olasılıklar |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
5 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
5 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
5 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
5 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
4 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
5 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
5 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
5 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|