Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genetik Kaynakların Biyoteknolojik Yöntemler ile Muhafazası

Dersin Kodu : BT-526

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AYZİN KÜDEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Dünyada ve Türkiye’deki bahçe bitkileri gen kaynaklarının dağılımı konusunda bilgi edinilir.
2. Gen kaynaklarının karakterizasyonu ve tanımlanmasını öğrenir.
3. Gen kaynaklarının tanımlanmasında kullanılan markırlar, in situ ve ex situ muhafaza, kriyoprezervasyon gibi tekniklerin önemini tartışır.
4. Gen kaynaklarının değerlendirilmesinde ve ıslahta kullanılmasındaki teorik ve pratik yöntemleri bilir.
5. Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilere bahçe bitkileri gen kaynaklarının önemini ve genetik kaynakların kullanım alanlarını anlatmaktır.

Dersin İçeriği : Dünyada ve Türkiye’de bahçe bitkileri gen kaynaklarının dağılımı, bu kaynakların karakterizasyonu ve tanımlanması, moleküler tanımlamada kullanılan markırlar, in situ ve ex situ muhafaza, kriyoprezervasyon, gen kaynaklarının değerlendirilmesi ve ıslahta kullanımındaki kurallar, sorunlar ve olasılıklar gibi konular işlenmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çukurova üniversitesi ziraat fakültesi derslikleri.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dünyada Bahçe Bitkileri Gen Kaynaklarının Dağılımı Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Düz anlatım, gösterim, tartışma.
2 Türkiye´ de Bahçe Bitkileri Gen Kaynaklarının Dağılımı Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Düz anlatım, gösterim, tartışma.
3 Dünyada ve Türkiye’de Gen Bankaları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Düz anlatım, gösterim, tartışma.
4 Dünyada Gen Kaynakları Çalışma Grupları ve Araştırmaları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Düz anlatım, gösterim, tartışma.
5 Gen Kaynaklarının Karakterizasyonu Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Düz anlatım, gösterim, tartışma.
6 Gen Kaynaklarının Tanımlanması Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Düz anlatım, gösterim, tartışma.
7 Gen Kaynaklarının Moleküler Tanımlanmasında Kullanılan Markırlar Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Düz anlatım, gösterim, tartışma.
8 ARA SINAV Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Yazılı sınav
9 In situ Muhafaza Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Düz anlatım, gösterim, tartışma.
10 Ex situ Muhafaza Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Düz anlatım, gösterim, tartışma.
11 Kriyoprezervasyon Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Düz anlatım, gösterim, tartışma.
12 Gen Kaynaklarının Değerlendirilmesi Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Düz anlatım, gösterim, tartışma.
13 Gen Kaynaklarından Yararlanma Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Düz anlatım, gösterim, tartışma.
14 Gen Kaynaklarının Islahta Kullanımı Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Düz anlatım, gösterim, tartışma.
15 Gen Kaynaklarının Kullanımındaki Kurallar, Sorunlar ve Olasılıklar Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Düz anlatım, gösterim, tartışma.
16/17 YILSONU SINAVI Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
Diğer Kaynaklar  Bitki Biyoteknolojisi. Doku Kültürü ve Uygulamaları. M. BABAOĞLU, E. GÜREL, S. ÖZCAN. Selçuk Ünv. Yayınları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 - Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 4
2 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 5
3 Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 5
4 Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme 5
5 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 5
6 Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek 5
7 Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek 4
8 Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek 5
9 Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme 5
10 Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
11 Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 5
12 Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 4
13 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 5
14 Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 4
15 Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 4
16 Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 6 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6