|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarla Bitkilerinde Biyoteknloji |
|
Dersin Kodu |
: |
BT-513 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyoteknoloji, Bitki Biyoteknolojisi, İn Vitro Kültür, Genetik mühendisliği ve Moleküler Marker kavramlarını bilir. Tarla bitkilerinde in vitro kültür tekniklerinin kullanımı konusunda temel bilgilere sahip olur. Moleküler marker tekniklerinin tarla bitkilerinde kullanımı konusunda temel bilgilere sahip olur Genetik mühendisliğinin tarla bitkilerinde uygulanması ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı; bitki biyoteknolojisi yöntemlerinin tarla bitkilerindeki uygulamaları ile ilgili temel ve güncel bilgiler vermektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste; bitki biyoteknolojisinin tanımı ve kapsamı ve farklı tarla bitkisi gruplarında bitki biyoteknolojisi yöntemlerinin uygulanması açıklanacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyoteknolojinin tanımı ve kapsamı
|
İlgili konunun kaynak kitaptan okunması |
Anlatım ve tartışma |
|
2 |
Tahıl türlerinde biyoteknoloji uygulamaları I: Buğday
|
İlgili konunun kaynak kitaptan okunması |
Anlatım ve tartışma |
|
3 |
Tahıl türlerinde biyoteknoloji uygulamaları II: Arpa
|
İlgili konunun kaynak kitaptan okunması |
Anlatım ve tartışma |
|
4 |
Tahıl türlerinde biyoteknoloji uygulamaları III: Yulaf, Çavdar
|
İlgili konunun kaynak kitaptan okunması |
Anlatım ve tartışma |
|
5 |
Tahıl türlerinde biyoteknoloji uygulamaları IV: Mısır
|
İlgili konunun kaynak kitaptan okunması |
Anlatım ve tartışma |
|
6 |
Tahıl türlerinde biyoteknoloji uygulamaları V: Çeltik ve diğer tahıllar
|
İlgili konunun kaynak kitaptan okunması |
Anlatım ve tartışma |
|
7 |
Yemeklik dane baklagillerde biyoteknoloji uygulamaları
|
İlgili konunun kaynak kitaptan okunması |
Anlatım ve tartışma |
|
8 |
Endüstri bitkilerinde biyoteknoloji uygulamaları I: Pamuk
|
İlgili konunun kaynak kitaptan okunması |
Anlatım ve tartışma |
|
9 |
Ara sınav
|
Sınav hazırlığı |
Yazılı |
|
10 |
Endüstri bitkilerinde biyoteknoloji uygulamaları II: Kolza ve ayçiçeği
|
İlgili konunun kaynak kitaptan okunması |
Anlatım ve tartışma |
|
11 |
Endüstri bitkilerinde biyoteknoloji uygulamaları III: Soya
|
İlgili konunun kaynak kitaptan okunması |
Anlatım ve tartışma |
|
12 |
Endüstri bitkilerinde biyoteknoloji uygulamaları IV: Patets ve Şekerpancarı
|
İlgili konunun kaynak kitaptan okunması |
Anlatım ve tartışma |
|
13 |
Endüstri bitkilerinde biyoteknoloji uygulamaları V: Diğer endüstri bitkileri
|
İlgili konunun kaynak kitaptan okunması |
Anlatım ve tartışma |
|
14 |
Yembitkilerinde biyoteknoloji uygulamaları I: Buğdaygiller
|
İlgili konunun kaynak kitaptan okunması |
Anlatım ve tartışma |
|
15 |
Yembitkilerinde biyoteknoloji uygulamaları II: Baklagiller
|
İlgili konunun kaynak kitaptan okunması |
Anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Yılsonu sınavı
|
Sınav hazırlığı |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Biotechnology in Agriculture and Forestry, Y.P.S. Bajaj (ed), Vol 1, 3, 6, 10, 13, 14, 15, 25, 42
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
İlgili web siteleri
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
4 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
3 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
2 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
3 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
5 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
5 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
5 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
4 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
4 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
3 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|