Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tarla Bitkilerinde Biyoteknloji

Dersin Kodu : BT-513

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN
Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Biyoteknoloji, Bitki Biyoteknolojisi, İn Vitro Kültür, Genetik mühendisliği ve Moleküler Marker kavramlarını bilir.
Tarla bitkilerinde in vitro kültür tekniklerinin kullanımı konusunda temel bilgilere sahip olur.
Moleküler marker tekniklerinin tarla bitkilerinde kullanımı konusunda temel bilgilere sahip olur
Genetik mühendisliğinin tarla bitkilerinde uygulanması ile ilgili temel bilgilere sahip olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı; bitki biyoteknolojisi yöntemlerinin tarla bitkilerindeki uygulamaları ile ilgili temel ve güncel bilgiler vermektir

Dersin İçeriği : Bu derste; bitki biyoteknolojisinin tanımı ve kapsamı ve farklı tarla bitkisi gruplarında bitki biyoteknolojisi yöntemlerinin uygulanması açıklanacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Biyoteknolojinin tanımı ve kapsamı İlgili konunun kaynak kitaptan okunması Anlatım ve tartışma
2 Tahıl türlerinde biyoteknoloji uygulamaları I: Buğday İlgili konunun kaynak kitaptan okunması Anlatım ve tartışma
3 Tahıl türlerinde biyoteknoloji uygulamaları II: Arpa İlgili konunun kaynak kitaptan okunması Anlatım ve tartışma
4 Tahıl türlerinde biyoteknoloji uygulamaları III: Yulaf, Çavdar İlgili konunun kaynak kitaptan okunması Anlatım ve tartışma
5 Tahıl türlerinde biyoteknoloji uygulamaları IV: Mısır İlgili konunun kaynak kitaptan okunması Anlatım ve tartışma
6 Tahıl türlerinde biyoteknoloji uygulamaları V: Çeltik ve diğer tahıllar İlgili konunun kaynak kitaptan okunması Anlatım ve tartışma
7 Yemeklik dane baklagillerde biyoteknoloji uygulamaları İlgili konunun kaynak kitaptan okunması Anlatım ve tartışma
8 Endüstri bitkilerinde biyoteknoloji uygulamaları I: Pamuk İlgili konunun kaynak kitaptan okunması Anlatım ve tartışma
9 Ara sınav Sınav hazırlığı Yazılı
10 Endüstri bitkilerinde biyoteknoloji uygulamaları II: Kolza ve ayçiçeği İlgili konunun kaynak kitaptan okunması Anlatım ve tartışma
11 Endüstri bitkilerinde biyoteknoloji uygulamaları III: Soya İlgili konunun kaynak kitaptan okunması Anlatım ve tartışma
12 Endüstri bitkilerinde biyoteknoloji uygulamaları IV: Patets ve Şekerpancarı İlgili konunun kaynak kitaptan okunması Anlatım ve tartışma
13 Endüstri bitkilerinde biyoteknoloji uygulamaları V: Diğer endüstri bitkileri İlgili konunun kaynak kitaptan okunması Anlatım ve tartışma
14 Yembitkilerinde biyoteknoloji uygulamaları I: Buğdaygiller İlgili konunun kaynak kitaptan okunması Anlatım ve tartışma
15 Yembitkilerinde biyoteknoloji uygulamaları II: Baklagiller İlgili konunun kaynak kitaptan okunması Anlatım ve tartışma
16/17 Yılsonu sınavı Sınav hazırlığı Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Biotechnology in Agriculture and Forestry, Y.P.S. Bajaj (ed), Vol 1, 3, 6, 10, 13, 14, 15, 25, 42
Diğer Kaynaklar  İlgili web siteleri


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 - Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 4
2 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 4
3 Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 3
4 Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme 2
5 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 3
6 Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek 5
7 Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek 5
8 Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek 5
9 Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme 4
10 Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 4
11 Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 4
12 Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 4
13 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 4
14 Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 4
15 Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 4
16 Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 3 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6