Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Python ile Biyoinformatik Yazılım Geliştirme |
|
Dersin Kodu |
: |
BT-508 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ZEYNEL CEBECİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyolojik verilerin istatistik analizi için yazılım geliştirmek Lokal ve global dizi karşılaştırma algoritmalarını kodlamak İstatistiksel dağılış grafikleri oluşturmak Veritabanı uygulamaları geliştirmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı Python programlama dilini öğretmek ve biyolojik bilginin analizi için uygulama geliştirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Python programlarının yapısı; Sabitler, değişkenler ve türleri; İfadeler; İşleçler; Tür dönüşümleri; Fonksyionlar; Koşullu ifadeler, Döngüler ve şans sayıları; Diziler; Bellek yönetimi; Dizeler; Uygulamar: Arama ve sıralama algoritmaları; Dosya okuma ve yazma işlemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Python Diline giriş, Ptyhon yazılımının indirilmesi ve sisteme kurulması |
Python derleyici/yorumlayıcısını indirme ve bilgisayara kurma |
İnternet/Bilgisayar çalışması |
|
2 |
Veri türleri ve İşlemler |
Veri türleri ve işlemler konusunda ilgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma |
|
3 |
İfadeler, Deyimler |
İfade oluşturma ve deyimler hakkında ilgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma |
|
4 |
Fonksiyonlar |
Fonksiyonlar hakkında ilgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma |
|
5 |
Modüller |
Modül oluşturma hakkında ilgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma |
|
6 |
Sınıflar ve Nesne Yönelimli Programlama (NYP) Kavramı |
NYP hakkında ilgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma |
|
7 |
İstisnalar ve Araçlar |
Hatalar ve hata yönetimi hakkında ilgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara sınava hazırlanma |
Bireysel/Grup Çalışması |
|
9 |
Python´da Entegrasyon |
Entegrasyon hakkında ilgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma |
|
10 |
Python ile Grafik Programlamaya Giriş |
Grafikler hakkında ilgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma |
|
11 |
Pyhthon ile Genetik Algoritmalar 1 |
Genetik algroitmalarla ilgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma |
|
12 |
Pyhthon ile Genetik Algoritmalar 2 |
Genetik algroitmalarla ilgili kitap bölümlerini okuma |
Okuma |
|
13 |
Proje Çalışması ve Sunum 1 |
Proje sunumuna hazırlanma |
İnternet/Bilgisayar çalışması |
|
14 |
Proje Çalışması ve Sunum 2 |
Proje sunumuna hazırlanma |
İnternet/Bilgisayar çalışması |
|
15 |
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık |
Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma |
Bireysel/Grup Çalışması |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma |
Bireysel/Grup Çalışması |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
0 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
0 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
0 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
5 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
5 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
0 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
0 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
0 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
2 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
3 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|