Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Python ile Biyoinformatik Yazılım Geliştirme

Dersin Kodu : BT-508

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ZEYNEL CEBECİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Biyolojik verilerin istatistik analizi için yazılım geliştirmek
Lokal ve global dizi karşılaştırma algoritmalarını kodlamak
İstatistiksel dağılış grafikleri oluşturmak
Veritabanı uygulamaları geliştirmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı Python programlama dilini öğretmek ve biyolojik bilginin analizi için uygulama geliştirmektir.

Dersin İçeriği : Python programlarının yapısı; Sabitler, değişkenler ve türleri; İfadeler; İşleçler; Tür dönüşümleri; Fonksyionlar; Koşullu ifadeler, Döngüler ve şans sayıları; Diziler; Bellek yönetimi; Dizeler; Uygulamar: Arama ve sıralama algoritmaları; Dosya okuma ve yazma işlemleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Python Diline giriş, Ptyhon yazılımının indirilmesi ve sisteme kurulması Python derleyici/yorumlayıcısını indirme ve bilgisayara kurma İnternet/Bilgisayar çalışması
2 Veri türleri ve İşlemler Veri türleri ve işlemler konusunda ilgili kitap bölümlerini okuma Okuma
3 İfadeler, Deyimler İfade oluşturma ve deyimler hakkında ilgili kitap bölümlerini okuma Okuma
4 Fonksiyonlar Fonksiyonlar hakkında ilgili kitap bölümlerini okuma Okuma
5 Modüller Modül oluşturma hakkında ilgili kitap bölümlerini okuma Okuma
6 Sınıflar ve Nesne Yönelimli Programlama (NYP) Kavramı NYP hakkında ilgili kitap bölümlerini okuma Okuma
7 İstisnalar ve Araçlar Hatalar ve hata yönetimi hakkında ilgili kitap bölümlerini okuma Okuma
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlanma Bireysel/Grup Çalışması
9 Python´da Entegrasyon Entegrasyon hakkında ilgili kitap bölümlerini okuma Okuma
10 Python ile Grafik Programlamaya Giriş Grafikler hakkında ilgili kitap bölümlerini okuma Okuma
11 Pyhthon ile Genetik Algoritmalar 1 Genetik algroitmalarla ilgili kitap bölümlerini okuma Okuma
12 Pyhthon ile Genetik Algoritmalar 2 Genetik algroitmalarla ilgili kitap bölümlerini okuma Okuma
13 Proje Çalışması ve Sunum 1 Proje sunumuna hazırlanma İnternet/Bilgisayar çalışması
14 Proje Çalışması ve Sunum 2 Proje sunumuna hazırlanma İnternet/Bilgisayar çalışması
15 Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma Bireysel/Grup Çalışması
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma Bireysel/Grup Çalışması


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  M. Lutz & D. Ascher (2004). Learning Python. O´Reilly 2nd Edition. ISBN 0-596-00281-5. 591 s.
 M. Lutz. (2001). Programming Python. O´Reilly, ISBN:0-596-00085-5. 1255 s.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 - Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 0
2 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 0
3 Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 0
4 Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme 5
5 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 5
6 Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek 5
7 Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek 0
8 Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek 0
9 Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme 0
10 Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 2
11 Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 3
12 Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 3
13 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 5
14 Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 5
15 Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 5
16 Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6