Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hizmet Pazarlaması

Dersin Kodu : MG43 706

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. HİLAL İNAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hizmet kavramının tanımını ve temel özelliklerini kavrar.
Yeni hizmet geliştirme sürecinin aşamalarını ve önemini kavrar.
Hizmetlerin fiyatlandırılmasında kullanılabilecek çeşitli fiyatlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.
Hizmetlere ilişkin tutundurma faaliyetlerinde izlenecek stratejiler hakkında bilgi sahibi olur.
Hizmetlerin tüketiciye ulaştırılmasında kullanılabilecek dağıtım kanalı alternatifleri hakkında bilgi sahibi olur.
Hizmetler için talep ve kapasite yönetiminde kullanılabilecek stratejileri belirler.
Hizmet kalitesinin boyutlarını belirlemek ve geliştirilmesini sağlamak üzere öneriler sunar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı hizmetler, hizmet pazarlaması ve hizmet stratejileriyle ilgili temel bilgileri vermek ve hizmet endüstrisindeki işletmeler için ürün, fiyatlama, tutundurma ve dağıtım stratejilerini belirlemektir.

Dersin İçeriği : Bu ders hizmetin tanımı ve kapsamı, hizmetin temel özellikleri, hizmetlerde ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, talep ve kapasite yönetimi ve hizmet kalitesi konularını içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hizmet Kavramının Tanımlanması Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi
2 Hizmetlerin Temel Özellikleri ve Fiziksel Ürünlerden Ayrılan Yönleri Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi
3 Hizmetlerin Temel Özellikleri ve Fiziksel Ürünlerden Ayrılan Yönleri Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi
4 Hizmetlerin Sınıflandırılması Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi
5 Hizmet Ürününün Anlaşılması Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi
6 Hizmetlerde Fiyatlama Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi
7 Hizmetlerde Tutundurma Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi
8 Vize Sınavı Sınava hazırlık Test Sınavı
9 Hizmetlerde Dağıtım Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi
10 Genişletilmiş Pazarlama Karması Elemanları Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi
11 Genişletilmiş Pazarlama Karması Elemanları Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi
12 Talep ve Kapasite Yönetimi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi
13 Talep ve Kapasite Yönetimi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi
14 Hizmet Kalitesi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi
15 Hizmet Kalitesi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Test Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hizmet Pazarlaması, Yar.Doç.Dr. Hilal İNAN, Nobel Kitapevi, 2010.
 Hizmet Pazarlaması, Kasım Karahan, Beta Basım Yayım.
  Hizmet Pazarlaması, Orhan İçöz, Turhan Kitabevi, Ankara.
Diğer Kaynaklar  Hizmet Pazarlaması, Prof.Dr. Sevgi Ayşe ÖZTÜRK, 8.Baskı, Ekin Basın Yayın Dağıtım, 2008.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Pazarlama fonksiyonunun planlama, uygulama ve kontrol aşamalarına yönelik bilgi ve beceriye sahip olur. 5
2 Pazarlama bilimini disiplinlerarası bir çerçevede sistematik olarak düşünebilir. 5
3 Pazarlama alan yazınındaki materyalleri analiz edebilir, farklı teorik görüşleri fark edebilir ve değerlendirebilir. 5
4 Pazarlama yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistiki yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. 4
5 Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. 5
6 Pazarlama yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygular. 5
7 Karar alma süreçlerine yardımcı olacak elektronik veri tabanlarını ve istatistik yazılımlarını kullanma yeteneklerini geliştirebilir. 4
8 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışabilir. 5
9 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olarak pazarlama alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
10 Pazarlama alanında akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahip olur. 5
11 Pazarlama ile ilgili bir konuda, görsellerden de destek alarak Türkçe ve en az bir yabancı dilde akademik yaşama ve iş yaşamına uygun konuşmalar ya da sunumlar yapabilme becerisine sahip olur. 5
12 Geleneksel yaklaşımı, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirebilme ve uygulama becerisine sahiptir. 5
13 Pazarlama biliminin alanları üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. 5
14 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun pazarlama yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 124
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.96
Dersin AKTS Kredisi: 5