Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Pazarlama Araştırması

Dersin Kodu : MG43 702

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Pazarlama araştırması yöntemlerini ve bunların kullanımlarını bilir.
Paket programlar aracılığıyla giriş düzeyinde pazarlama araştırması yöntemlerini kullanarak veri analizi yapabilir ve analiz sonuçlarını yorumlar.
Pazarlama sorunlarının tespit edilmesinde pazarlama araştırmasının rolünü bilir.
Pazarlama araştırması sürecinde araştırma probleminin belirlenmesi ve araştırma modelinin oluşturulması konularında bilgi sahibi olur.
Pazarlama araştırması sürecinde örnekleme yöntemleri ve veri toplama yöntemleri konularında bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders ile, pazarlama sorunlarının açık ve net olarak tanımlanabilmesi, soruna uygun araştırma modelinin belirlenerek, gerekli bilgilerin sistematik olarak toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlar çıkartılarak yorumlanabilmesi becerisinin kazandırılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği : Bu ders pazarlama araştırmasının tanımı, pazarlama araştırmasının çevresi, pazarlama araştırması türleri, pazarlama araştırması süreci ve hataları, veri toplama, öçek ve ölçeklendirme, örnekleme, hipotez testleri ve veri analizi konularını içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Pazarlama Araştırmalarına Giriş İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
2 Keşifsel Araştırma ve Kalitatif Çalışmalar İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
3 Veri Elde Etme Kaynakları İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
4 Proje Konularının Belirlenmesi İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
5 Anket Tasarımı İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
6 Gözlem Yöntemi İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
7 Pazarlama Araştırmalarında Ölçme ve Ölçekleme İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav ve test
9 Örnekleme Süreci İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
10 Veri Analizine Giriş İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
11 Toplanan Bilgi ve Verilerin Analize Hazır Hale Getirilmesi İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
12 Veri Analizi İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
13 Veri Analizi İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
14 Dönem Projelerinin Sunumu Sunuma hazırlık Öğrenci sunumları
15 Dönem Projelerinin Sunumu Sunuma hazırlık Öğrenci sunumları
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav ve test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prof.Dr. Ercan Gegez, Pazarlama Araştırmaları,Beta Yayınları, 3. Baskı, İstanbul, 2010.
Diğer Kaynaklar  Pazarlama Araştırmaları, Prof.Dr.Kemal Kurtuluş, Genişletilmiş 7. Basım, Literatür Yayınları: 114, Şubat, İstanbul, 2004.
 Basic Marketing Research, Naresh Malhotra, 4th Edition, Pearson, USA, 2012.
 Bilimsel Araştırma Yöntemi, Prof.Dr.Niyasi Karasar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2000.
 Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Hüseyin Bal, Fakülte Kitabevi, Isparta, 2009.
 Bilimsel Araştırma Süreci ve SPPS ile Veri Analizi, Ayhan Ural, İbrahim Kılıç, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Pazarlama fonksiyonunun planlama, uygulama ve kontrol aşamalarına yönelik bilgi ve beceriye sahip olur. 5
2 Pazarlama bilimini disiplinlerarası bir çerçevede sistematik olarak düşünebilir. 5
3 Pazarlama alan yazınındaki materyalleri analiz edebilir, farklı teorik görüşleri fark edebilir ve değerlendirebilir. 5
4 Pazarlama yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistiki yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. 5
5 Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. 5
6 Pazarlama yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygular. 3
7 Karar alma süreçlerine yardımcı olacak elektronik veri tabanlarını ve istatistik yazılımlarını kullanma yeteneklerini geliştirebilir. 5
8 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışabilir. 4
9 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olarak pazarlama alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
10 Pazarlama alanında akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahip olur. 5
11 Pazarlama ile ilgili bir konuda, görsellerden de destek alarak Türkçe ve en az bir yabancı dilde akademik yaşama ve iş yaşamına uygun konuşmalar ya da sunumlar yapabilme becerisine sahip olur. 3
12 Geleneksel yaklaşımı, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirebilme ve uygulama becerisine sahiptir. 5
13 Pazarlama biliminin alanları üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. 5
14 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun pazarlama yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6