|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Pazarlama Araştırması |
|
Dersin Kodu |
: |
MG43 702 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Pazarlama araştırması yöntemlerini ve bunların kullanımlarını bilir.
Paket programlar aracılığıyla giriş düzeyinde pazarlama araştırması yöntemlerini kullanarak veri analizi yapabilir ve analiz sonuçlarını yorumlar.
Pazarlama sorunlarının tespit edilmesinde pazarlama araştırmasının rolünü bilir.
Pazarlama araştırması sürecinde araştırma probleminin belirlenmesi ve araştırma modelinin oluşturulması konularında bilgi sahibi olur.
Pazarlama araştırması sürecinde örnekleme yöntemleri ve veri toplama yöntemleri konularında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders ile, pazarlama sorunlarının açık ve net olarak tanımlanabilmesi, soruna uygun araştırma modelinin belirlenerek, gerekli bilgilerin sistematik olarak toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlar çıkartılarak yorumlanabilmesi becerisinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders pazarlama araştırmasının tanımı, pazarlama araştırmasının çevresi, pazarlama araştırması türleri, pazarlama araştırması süreci ve hataları, veri toplama, öçek ve ölçeklendirme, örnekleme, hipotez testleri ve veri analizi konularını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pazarlama Araştırmalarına Giriş |
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı, örnekler ve tartışma |
|
2 |
Keşifsel Araştırma ve Kalitatif Çalışmalar
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı, örnekler ve tartışma |
|
3 |
Veri Elde Etme Kaynakları |
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı, örnekler ve tartışma |
|
4 |
Proje Konularının Belirlenmesi |
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı, örnekler ve tartışma |
|
5 |
Anket Tasarımı |
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı, örnekler ve tartışma |
|
6 |
Gözlem Yöntemi |
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı, örnekler ve tartışma |
|
7 |
Pazarlama Araştırmalarında Ölçme ve Ölçekleme
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı, örnekler ve tartışma |
|
8 |
Ara Sınav
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav ve test |
|
9 |
Örnekleme Süreci |
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı, örnekler ve tartışma |
|
10 |
Veri Analizine Giriş |
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı, örnekler ve tartışma |
|
11 |
Toplanan Bilgi ve Verilerin Analize Hazır Hale Getirilmesi |
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı, örnekler ve tartışma |
|
12 |
Veri Analizi |
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı, örnekler ve tartışma |
|
13 |
Veri Analizi |
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı, örnekler ve tartışma |
|
14 |
Dönem Projelerinin Sunumu
|
Sunuma hazırlık |
Öğrenci sunumları
|
|
15 |
Dönem Projelerinin Sunumu
|
Sunuma hazırlık |
Öğrenci sunumları
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav ve test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof.Dr. Ercan Gegez, Pazarlama Araştırmaları,Beta Yayınları, 3. Baskı, İstanbul, 2010.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Pazarlama Araştırmaları, Prof.Dr.Kemal Kurtuluş, Genişletilmiş 7. Basım, Literatür Yayınları: 114, Şubat, İstanbul, 2004.
Basic Marketing Research, Naresh Malhotra, 4th Edition, Pearson, USA, 2012.
Bilimsel Araştırma Yöntemi, Prof.Dr.Niyasi Karasar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2000.
Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Hüseyin Bal, Fakülte Kitabevi, Isparta, 2009.
Bilimsel Araştırma Süreci ve SPPS ile Veri Analizi, Ayhan Ural, İbrahim Kılıç, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Pazarlama fonksiyonunun planlama, uygulama ve kontrol aşamalarına yönelik bilgi ve beceriye sahip olur. |
5 |
|
2 |
Pazarlama bilimini disiplinlerarası bir çerçevede sistematik olarak düşünebilir. |
5 |
|
3 |
Pazarlama alan yazınındaki materyalleri analiz edebilir, farklı teorik görüşleri fark edebilir ve değerlendirebilir. |
5 |
|
4 |
Pazarlama yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistiki yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
5 |
|
5 |
Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
6 |
Pazarlama yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygular. |
3 |
|
7 |
Karar alma süreçlerine yardımcı olacak elektronik veri tabanlarını ve istatistik yazılımlarını kullanma yeteneklerini geliştirebilir. |
5 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışabilir. |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olarak pazarlama alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
10 |
Pazarlama alanında akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Pazarlama ile ilgili bir konuda, görsellerden de destek alarak Türkçe ve en az bir yabancı dilde akademik yaşama ve iş yaşamına uygun konuşmalar ya da sunumlar yapabilme becerisine sahip olur. |
3 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşımı, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirebilme ve uygulama becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
Pazarlama biliminin alanları üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun pazarlama yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|