Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tüketici Davranışları |
|
Dersin Kodu |
: |
MG43 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SERAP ÇABUK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri tanımlar.
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörlerin tüketici satın alma karar süreçlerinde yarattığı etkilerin anlaşılarak etkin pazarlama stratejilerinin nasıl geliştirileceğini kavrar.
Tüketici satın alma karar süreci aşamalarını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İşletmelerin ürün ve hizmetlerinin geliştirirken ve sunarken hitap ettiği tüketicileri, tüketici karar verme ve satın alma süreçlerini ve bu süreçler üzerinde etkili olan faktörlerin anlaşılmasının sağlanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders tüketici davranışları karar süreci ve bu süreci etkileyen içsel ve dışsal faktörler ile ilgili konuları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tüketici Davranışına Giriş
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı |
|
2 |
Öğrenme ve Bellek
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı ve öğrenci sunumları |
|
3 |
Güdüleme ve İlgilenim
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı ve öğrenci sunumları |
|
4 |
Duyum ve Algılama
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı ve öğrenci sunumları |
|
5 |
Tutumlar ve Duygular
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı ve öğrenci sunumları |
|
6 |
Kişilik ve Benlik
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı ve öğrenci sunumları |
|
7 |
Değerler ve Yaşam Biçimi
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı ve öğrenci sunumları |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
9 |
Grup Dinamiği, Danışma Grupları ve Aile
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı ve öğrenci sunumları |
|
10 |
Kişisel Etkiler ve Yeniliklerin Yayılması
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı ve öğrenci sunumları |
|
11 |
Sosyal Sınıf
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı ve öğrenci sunumları |
|
12 |
Kültür ve Alt Kültür
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı ve öğrenci sunumları |
|
13 |
Tüketici Satın Alma Süreci
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı ve öğrenci sunumları |
|
14 |
Tüketici Satın Alma Süreci
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı ve öğrenci sunumları |
|
15 |
Proje sunumları
|
İlgili kaynakların okunması |
Konu anlatımı ve öğrenci sunumları |
|
16/17 |
Final sınavı
|
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Pazarlama fonksiyonunun planlama, uygulama ve kontrol aşamalarına yönelik bilgi ve beceriye sahip olur. |
5 |
|
2 |
Pazarlama bilimini disiplinlerarası bir çerçevede sistematik olarak düşünebilir. |
5 |
|
3 |
Pazarlama alan yazınındaki materyalleri analiz edebilir, farklı teorik görüşleri fark edebilir ve değerlendirebilir. |
5 |
|
4 |
Pazarlama yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistiki yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
2 |
|
5 |
Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
6 |
Pazarlama yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygular. |
5 |
|
7 |
Karar alma süreçlerine yardımcı olacak elektronik veri tabanlarını ve istatistik yazılımlarını kullanma yeteneklerini geliştirebilir. |
2 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışabilir. |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olarak pazarlama alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
10 |
Pazarlama alanında akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Pazarlama ile ilgili bir konuda, görsellerden de destek alarak Türkçe ve en az bir yabancı dilde akademik yaşama ve iş yaşamına uygun konuşmalar ya da sunumlar yapabilme becerisine sahip olur. |
3 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşımı, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirebilme ve uygulama becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
Pazarlama biliminin alanları üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun pazarlama yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|