Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : YLTM-200

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ALİ BAŞÇETİNÇELİK
Doç.Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN
Doç.Dr. AHMET İNCE
Prof.Dr. ALİ BAYAT
Prof.Dr. EMİN GÜZEL
Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK
Prof.Dr. MEHMET TUNÇ ÖZCAN
Doç.Dr. SAİT MUHARREM SAY
Prof.Dr. MEHMET SERDAR ÖZTEKİN
Prof.Dr. YILMAZ YILDIZ
Doç.Dr. KUBİLAY KAZIMVURSAVUŞ
Doç.Dr. ZELİHA BEREKET BARUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Literatür taramayı öğrenir
Deneme kurması ve değerlendirmeyi öğrenir
Tez yazımı ve sunumu öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çalışma alanında literatür tarama, makale okuma, tartışma, deneme kurma, denemeleri değerlendirme ve tez yazmayı öğrenme

Dersin İçeriği : Tez konusu ve Güncel Konular

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar ve arazi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama
2 Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama
3 Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama
4 Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama
5 Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama
6 Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama
7 Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje) İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama
8 Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje) İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama
9 Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje) İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama
10 Danışmanla laboratuar denemelerinin kurulması İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama
11 Danışmanla laboratuar denemelerinin kurulması İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama
12 Danışmanla tarla denemelerinin kurulması si ve tartışma İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama
13 Danışmanla tarla denemelerinin kurulması si ve tartışma İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama
14 Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama
15 Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama
16/17 Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma Okuma, tartışma ve uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tezle ilgili süreli yayınlar
 Çalışma konusuyla ilgili internetten literatür tarama
 Tezle ilgili kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak 4
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek 0
3 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek 4
4 Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek 3
5 Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek 0
6 Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek 0
7 Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak 0
8 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak 4
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak 3
10 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak 2
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak 2
12 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6