Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Korumalı Toprak İşlem Sistemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-608 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ZELİHA BEREKET BARUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Toprak işleme ile ilgili temel kavramları bilir Toprak işleme yöntemlerini ve koruyucu toprak işlemeyi bilir Toprak işleme makinalarının çalışma ilkelerini ve kullanım amaçlarını bilir. Koruyucu toprak işleme makinalarının toprağa etkilerini bilir Toprak işleme kaynaklı toprağın bozunumuna ilişkin sorunları bilir ve toprağın korunmasına yönelik uygun çözüm önerileri geliştir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Toprak ve toprak işlemeye ilişkin kavramların ve yöntemlerin öğretilmesi ve tarımsal üretimde kullanılan toprak işleme makinalarını sınıflandırarak çalışma ilkelerini ve temel parçalarını öğretmek, toprak işleme kaynaklı sorunlara çözüm üretmelerini sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Toprak ve toprak işlemeye ilişkin kavramlar, toprak işleme yöntemleri, toprak işleme makinalarının sınıflandırılması, toprağa etkileri, çalışma ilkeleri, temel parçaları, toprak işleme aletlerine etki eden kuvvetlerin analizi, iş verimleri ve güç gereksinimleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, lab. saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler ve toprağın yapısı ve toprağın fiziksel özelliklerine ilişkin bazı tanımlar |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve PowerPoint sunusu |
|
2 |
Toprak işlemenin tanımı, amaçları ve yöntemleri |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve PowerPoint sunusu |
|
3 |
Toprak işleme aletlerinin sınıflandırılması ve toprağa etki tarzları |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve PowerPoint sunusu |
|
4 |
korumalı toprak işleme yöntemleri, yararları ve dezavantajları |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve PowerPoint sunusu |
|
5 |
Pulluklar, çalışma ilkeleri ve toprağa etkileri |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve PowerPoint sunusu |
|
6 |
Dipkazan, lister, toprak burgusu, parçaları ve çalışma ilkeleri |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve PowerPoint sunusu |
|
7 |
Tırmıklar, parçaları, çalışma ilkeleri |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve PowerPoint sunusu |
|
8 |
Dipkazan ve Pullukların arazi uygulaması |
Ders notundaki ilgili konular |
Arazi uygulaması |
|
9 |
Ara sınav |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmakonular |
Yazılı sınav |
|
10 |
Kültivatörler, parçaları, çalışma ilkeleri ve etki eden kuvvetlerin analizi |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve PowerPoint sunusu |
|
11 |
Döner toprak işleme aletleri, parçaları, çalışma ilkeleri ve etki eden kuvvetlerin analizi |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve PowerPoint sunusu |
|
12 |
Tırmık, Kültivatör ve Freze arazi uygulaması |
Ders notundaki ilgili konular |
Arazi uygulaması |
|
13 |
Merdane, tapan, alet/makina kombinasyonları ve çalışma ilkeleri |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve PowerPoint sunusu |
|
14 |
Toprak işleme aletlerine ilişkin problemler ve çözüm örnekleri |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve PowerPoint sunusu |
|
15 |
Dönem içi ödev değerlendirme |
Ders notundaki ilgili konular |
Ödev anlatımı ve PowerPoint sunusu |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
3 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
0 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
2 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
0 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
0 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
4 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
3 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
0 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
2 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
0 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|