|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hayvan Barınaklarında Çevre Denetimi II |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-606 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YILMAZ YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çevre etmenleri ve bunların hayvanlar üzerine etkilerini bilir. Hayvan barınaklarında kullanılan havalandırma sistemleri (Doğal ve mekanik havalandırma sistemleri) ve bu sistemlerin tasarım özelliklerini bilir. Hayvan barınaklarında kullanılan ısıtma sistemleri ve bu sistemlerin tasarım özelliklerini bilir. Hayvan barınaklarında kullanılan serinletme sistemleri ve bu sistemlerin tasarım özelliklerini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, hayvan barınaklarında çevre denetimi amacıyla uygulanan havalandırma, ısıtma ve serinletme sistemlerinin tasarımına yönelik bilgilerin kazandırılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çevre etmenleri ve bunların hayvanlar üzerine etkileri,
Hayvan barınaklarında kullanılan havalandırma sistemleri (Doğal ve mekanik havalandırma sistemleri) ve bu sistemlerin tasarım özellikleri,
Hayvan barınaklarında kullanılan ısıtma sistemleri ve bu sistemlerin tasarım özellikleri,
Hayvan barınaklarında kullanılan ısıtma sistemleri ve bu sistemlerin tasarım özellikleri.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çevre etmenlerinden hava sıcaklığı, hava bağıl nemi, hava hareketi ve hava kalitesinin (toz ve gazların) hayvanlar üzerine etkileri. Hayvanların ısı ve nem üretim değerleri. |
Önerilen kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Derslik ortamında konu anlatımı. |
|
2 |
Hayvan barınaklarında havalandırmanın amacı. Havalandırma yöntemleri ve bu yöntemlerin, hayvanlara uygun çevre koşullarının sağlanması bakımından karşılaştırılması. |
Önerilen kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Derslik ortamında konu anlatımı. |
|
3 |
Hayvan barınaklarında doğal havalandırma debisinin hesaplanması. |
Önerilen kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Derslik ortamında konu anlatımı. |
|
4 |
Hayvan barınaklarında yapay havalandırma debisinin belirlenmesi. |
Önerilen kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Derslik ortamında konu anlatımı. |
|
5 |
Bir büyükbaş hayvan barınağında yapay havalandırma debisinin hesaplanmasına yönelik bir örnek çözümü. |
Önerilen kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Derslik ortamında konu anlatımı. |
|
6 |
Bir küçükbaş hayvan barınağında yapay havalandırma debisinin hesaplanmasına yönelik bir örnek çözümü. |
Önerilen kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Derslik ortamında konu anlatımı. |
|
7 |
Bir tavuk kümesinde yapay havalandırma debisinin hesaplanmasına yönelik örnek bir projenin irdelenmesi. |
Önerilen kaynaklardan bilgi edinilmesi |
Derslik ortamında konu anlatımı . |
|
8 |
Hayvan barınaklarında havalandırma konusunda genel bir değerlendirme. |
Önerilen kaynaklardan bilgi edinilmesi |
Derslik ortamında tartışma. |
|
9 |
Hayvan barınaklarda kullanılan ısıtma sistemleri. |
Önerilen kaynaklardan bilgi edinilmesi |
Derslik ortamında konu anlatımı. |
|
10 |
Hayvan barınaklarında yapılacak ısıtma işleminde gerekli ısı miktarının hesaplanması. |
Konu hakkında bilgi derleme |
Derslik ortamında konu anlatımı. |
|
11 |
Hayvan barınaklarında ısıtma konusunda genel bir değerlendirme. |
Önerilen kaynaklardan bilgi edinilmesi |
Derslik ortamında tartışma. |
|
12 |
Ara sınav. |
|
|
|
13 |
Hayvan barınaklarda kullanılan serinletme sistemleri. |
Önerilen kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Derslik ortamında konu anlatımı. |
|
14 |
Hayvan barınaklarında yapılacak serinletme işleminde barınak dışına atılacak ısı miktarının hesaplanması. |
Önerilen kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Derslik ortamında konu anlatımı. |
|
15 |
İncelene konular hakkında genel bir değerlendirme (Örnek problemler). |
Önerilen kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
16/17 |
Final sınavı. |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
YILDIZ, Y., KARACA, C. DAĞTEKİN, M., (2010). Hayvan Barınaklarında Çevre Denetimi (Havalandırma, Isıtma, ısıtma ve Aydınlatma). ISBN: 978-975-377-75-6, Hasad Yayıncılık Ltd. Şti. Ümraniye-34760-İSTANBUL.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
TAMER, Ş.,(1990). Klima ve Havalandırma, Cilt I: Genişletilmiş 2. Baskı. METEKSAN A.Ş., Ankara.
URALCAN, İ.Y., (2003). Klima Tesisatı. TMMOB Makine Mühendisleri Odası Yayın No:MMO/2003/296-3, İstanbul.
MUTAF, S., (1980). Buharlaşma İle Serinletmenin Kümes İçi Çevre Koşullarına Etkisi. E.Ü.Ziraat Fakültesi Yayınları No:341, Bornova-İzmir.
MUTAF, S., R. SÖNMEZ, (1984) Hayvan Barınaklarında İklimsel Çevre ve Denetimi. E.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları No: 438, Bornova-İzmir.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
0 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
0 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
2 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
1 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
0 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
0 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
0 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
0 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
0 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
0 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|