Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Toprak İşleme ve Toprak Bitki Mekaniği

Dersin Kodu : TM-601

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ZELİHA BEREKET BARUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Toprak işleme ile ilgili temel kavramları ve yöntemleri bilir
Toprak işleme makinalarının çalışma ilkelerini ve kullanım amaçlarını bilir
Toprak işleme makinalarının toprağa etkilerini bilir
Toprak işlemenin bitkiler üzerine etkilerini bilir
Tohum çimlenmesi ve bitki çıkışı ile ilgili temel kavramları bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Toprak ve toprak işlemeye ilişkin kavramların ve yöntemlerin öğretilmesi ve tarımsal üretimde kullanılan toprak işleme makinalarını sınıflandırarak çalışma ilkelerini ve temel parçalarını öğretmek, toprak işleme kaynaklı sorunlara çözüm üretmelerini sağlamak

Dersin İçeriği : Toprak ve toprak işlemeye ilişkin kavramlar, toprak işleme yöntemleri, toprak işleme makinalarının sınıflandırılması, toprağa etkileri, çalışma ilkeleri, temel parçaları, toprak işleme aletlerine etki eden kuvvetlerin analizi, iş verimleri ve güç gereksinimleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar, saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler ve toprağın yapısı ve toprağın fiziksel özelliklerine ilişkin bazı tanımlar Ders notundaki ilgili konular Ders anlatımı ve Power-Point sunu
2 Toprak işlemenin tanımı, amaçları ve yöntemleri, Toprak işleme aletlerinin sınıflandırılması Ders notundaki ilgili konular Ders anlatımı ve Power-Point sunu
3 Toprak ve bitki gelişimi arasındaki ilişki Ders notundaki ilgili konular Ders anlatımı ve Power-Point sunu
4 Bitki çıkışına uygun tohum yatağı hazırlığı Ders notundaki ilgili konular Ders anlatımı ve Power-Point sunu
5 Pulluklar, çalışma ilkeleri ve sürüm tekniği Ders notundaki ilgili konular Ders anlatımı ve Power-Point sunu
6 Dipkazan, lister, toprak burgusu, parçaları ve çalışma ilkeleri Ders notundaki ilgili konular Power-Point sunu Atölye uygulaması
7 Dipkazan ve Pullukların arazi uygulaması Ders notundaki ilgili konular Arazi Uygulaması
8 Tırmıklar, parçaları, çalışma ilkeleri Ders notundaki ilgili konular Power-Point sunu Atölye uygulaması
9 Ara sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmakonular Yazılı sınav
10 Kültivatörler, parçaları, çalışma ilkeleri ve etki eden kuvvetlerin analizi Ders notundaki ilgili konular Power-Point sunu Atölye uygulaması
11 Döner toprak işleme aletleri, parçaları, çalışma ilkeleri ve etki eden kuvvetlerin analizi Ders notundaki ilgili konular Power-Point sunu Atölye uygulaması
12 Tırmık, Kültivatör ve Freze arazi uygulaması Ders notundaki ilgili konular Arazi Uygulaması
13 Merdane, tapan, alet/makina kombinasyonları ve çalışma ilkeleri Ders notundaki ilgili konular Power-Point sunu Atölye uygulaması
14 Toprak işleme aletlerine ilişkin problemler ve çözüm örnekleri Ders notundaki ilgili konular Tahtada uygulama
15 Dönem içi ödev değerlendirme Ders notundaki ilgili konular Ders anlatımı ve Power-Point sunu
16/17 Yıl Sonu Sınavı Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kanafosjski, C.Z., Karwowski, T., 1976. Agricultural Machines Theory and Construction. V:2 US Dep. fo Agr. Washington DC, USA.
 Dilmaç, M., 1984. Toprak İşleme Aletlerinin Teori, Hesap ve Konstrüksiyonu, TZDK Mesleki Yayınları, Yayın No:36, Zonguldak
 Keçecioğlu, G., Gülsoylu, 2002. Toprak İşleme Makinaları. E.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları No:545, İzmir.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 6 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak 4
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek 2
3 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek 0
4 Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek 2
5 Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek 1
6 Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek 0
7 Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak 0
8 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak 3
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak 2
10 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak 3
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak 0
12 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 7 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6