Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uçakla Katı Materyal Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-598 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uçakla katı materyal uygulamaları ve bu uygulama sistemlerinin kalibrasyonu hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uçakla katı materyal uygulamaları ve kalibrasyonu hakkında bilgilendirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dünyada uçakla katı materyal uygulama örnekleri. İnorganik gübreler ve Tohumlar ve fiziko-mekanik özellikler. Katı materyalin uçaklara yüklenme sistemleri. Uçaklarda katı materyal uygulama sistemleri. Uçakla katı materyal uygulama sisteminin kalibrasyonu. Katı materyal dağıtım sistemleri. Katı materyal örnekleme yöntemleri. Katı materyallerin dağılım paterni. Dağılım paternine etki eden faktörler. Dağılım paterni ölçüm teknikleri. Ölçüm standardları. Dünyadaki örneklerin değerlendirilmesi. Türkiye´deki örneklerin değerlendirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tarım Makainaları Bölümü Derslikleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dünyada uçakla katı materyal uygulama örnekleri. |
Konuyla ilgili internetten araştırmalar. Ödev. |
Sözlü sunum. Tartışma. |
|
2 |
İnorganik gübreler ve fiziko-mekanik özellikler. |
Konuyla ilgili internetten araştırmalar. Ödev. |
Sözlü sunum. Tartışma. |
|
3 |
Tohumlar ve fiziko-mekanik özellikler. |
Konuyla ilgili internetten araştırmalar. Ödev. |
Sözlü sunum. Tartışma. |
|
4 |
Katı materyalin uçaklara yüklenme sistemleri. |
Konuyla ilgili internetten araştırmalar. Ödev. |
Sözlü sunum. Tartışma. |
|
5 |
Uçaklarda katı materyal uygulama sistemleri. |
Konuyla ilgili internetten araştırmalar. Ödev. |
Sözlü sunum. Tartışma. |
|
6 |
Uçakla katı materyal uygulama sisteminin kalibrasyonu. |
Konuyla ilgili internetten araştırmalar. Ödev. |
Sözlü sunum. Tartışma. |
|
7 |
Katı materyal dağıtım sistemleri. |
Konuyla ilgili internetten araştırmalar. Ödev. |
Sözlü sunum. Tartışma. |
|
8 |
Ara sınavı |
Ders notlarına çalışma. |
Yazılı sınav. |
|
9 |
Katı materyal örnekleme yöntemleri. |
Konuyla ilgili internetten araştırmalar. Ödev. |
Sözlü sunum. Tartışma. |
|
10 |
Katı materyallerin dağılım paterni. |
Konuyla ilgili internetten araştırmalar. Ödev. |
Sözlü sunum. Tartışma. |
|
11 |
Dağılım paternine etki eden faktörler. |
Konuyla ilgili internetten araştırmalar. Ödev. |
Sözlü sunum. Tartışma. |
|
12 |
Dağılım paterni ölçüm teknikleri. |
Konuyla ilgili internetten araştırmalar. Ödev. |
Sözlü sunum. Tartışma. |
|
13 |
Ölçüm standardları. |
Konuyla ilgili internetten araştırmalar. Ödev. |
Sözlü sunum. Tartışma. |
|
14 |
Dünyadaki örneklerin değerlendirilmesi. |
Konuyla ilgili internetten araştırmalar. Ödev. |
Sözlü sunum. Tartışma. |
|
15 |
Türkiye´deki örneklerin değerlendirilmesi. |
Konuyla ilgili internetten araştırmalar. Ödev. |
Sözlü sunum. Tartışma. |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Ders notlarına çalışma. |
Yazılı sınav. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
5 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
5 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
4 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
4 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
5 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
5 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
5 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
3 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
5 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
5 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|