Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarımda Güneş Enerjisi Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-596 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Güneş enerjisi ve özelliklerine ilişkin bilgiler edinilir. Güneş enerjisinden ısı ve elektrik üretimi hakkında bilgiler edinilir. Tarımsal üretimde güneş enerjisi uygulamaları hakkında bilgiler edinilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Güneş enerjisi ve özellikleri, güneş enerjisinden ısı ve elektrik üretimi ve tarımsal üretimde güneş enerjisi uygulamaları hakkında bilgiler edinmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Güneş enerjisi ve özellikleri, güneş enerjisi dönüşümleri, güneş enerjisiyle ısıtma uygulamaları, güneş toplaçlarının tasarım ve boyutlandırılması, güneş enerjisinden elektrik üretimi, ısıtma ve soğutma ve aydınlatma uygulamaları, uygulama örnekleri, güneş enerjisi sistemlerinin maliyet ve verimlilikleri
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Elektrifikasyon Laboratuarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Güneş enerjisi ve özellikleri |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
2 |
Güneş enerjisi dönüşümleri |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
3 |
Güneş enerjisiyle ısıtma uygulamaları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
4 |
Güneş toplaçlarının tasarım ve boyutlandırılması |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
5 |
Güneş enerjisinden elektrik üretimi |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
6 |
Güneş enerjisiyle soğutma uygulamaları
|
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
7 |
Güneş enerjisiyle kurutma uygulamaları
|
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
8 |
Ara sınav |
Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma |
Sınav sorularını yazılı olarak cevaplamak |
|
9 |
Uygulama örnekleri |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
10 |
Güneş enerjisi sistemlerinin verimliliği |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
11 |
Güneş enerjisi sistemlerinin ekonomik analizi |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
12 |
Güneş enerjisinin tarımsal üretimde kullanılması
|
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
13 |
Güneş enerjisinin sulamada kullanılması |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
14 |
Örnek hesaplamalar |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma |
Sınav sorularını yazılı olarak cevaplamak |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
4 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
4 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
4 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
3 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
4 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
4 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
5 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
3 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
4 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
4 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|