|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarım Makinalarında Kalite Kontrol ve Standardizasyon |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-593 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarımda kullanılan makinaların standarda uygunluğu ve kalite kontrolu hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarımda kullanılan makinaların standarda uygunluğu ve kalite kontrolu hakkında bilgilendirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kalite, Güvenlik, Değişebilirlik, Kalite Belgeleri. Standard ve standardizasyon. Standard çeşitleri. Standardizasyonun önemi, amacı, yararları. Standardizasyon ilkeleri. Standartlaştırmanın boyutları. Standardizasyonun ekonomik ve sosyal yaşamdaki yeri. Standartlaşma ve etki alanları. Türk Standartları. Türk Standartlarının hazırlanması. Tarım Makinalarıyla ilgili Türk Standartlarının aşamaları. Kalite ve Kalite kontrol. Tarım Makinalarında Kalite ve Kalite Kontrol. Kalite çemberleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tarım Makinaları Bölümü derslikleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kalite, Güvenlik, Değişebilirlik, Kalite Belgeleri. |
Ödev. İnternet sitelerinden konuyla ilgili araştırmalar. |
Sözlü anlatım, Tartışma. |
|
2 |
Standard ve standardizasyon. |
Ödev. İnternet sitelerinden konuyla ilgili araştırmalar. |
Sözlü anlatım, Tartışma. |
|
3 |
Standard çeşitleri. |
Ödev. İnternet sitelerinden konuyla ilgili araştırmalar. |
Sözlü anlatım, Tartışma. |
|
4 |
Standardizasyonun önemi, amacı, yararları. |
Ödev. İnternet sitelerinden konuyla ilgili araştırmalar. |
Sözlü anlatım, Tartışma. |
|
5 |
Standardizasyon ilkeleri. |
İnternet sitelerinden konuyla ilgili araştırmalar. |
Sözlü anlatım, Tartışma. |
|
6 |
Standartlaştırmanın boyutları. |
Ödev. İnternet sitelerinden konuyla ilgili araştırmalar. |
Sözlü anlatım, Tartışma. |
|
7 |
Standardizasyonun ekonomik ve sosyal yaşamdaki yeri. |
Ödev. İnternet sitelerinden konuyla ilgili araştırmalar. |
Sözlü anlatım, Tartışma. |
|
8 |
Standartlaşma ve etki alanları. |
Ödev. İnternet sitelerinden konuyla ilgili araştırmalar. |
Sözlü anlatım, Tartışma. |
|
9 |
Ara Sınav |
Ders notlarına çalışma. |
Yazılı |
|
10 |
Türk Standartları |
Ödev. İnternet sitelerinden konuyla ilgili araştırmalar. |
Sözlü anlatım, Tartışma. |
|
11 |
Türk Standartlarının hazırlanması. |
Ödev. İnternet sitelerinden konuyla ilgili araştırmalar. |
Sözlü anlatım, Tartışma. |
|
12 |
Tarım Makinalarıyla ilgili Türk Standartlarının hazırlık aşamaları. |
Ödev. İnternet sitelerinden konuyla ilgili araştırmalar. |
Sözlü anlatım, Tartışma. |
|
13 |
Kalite ve Kalite kontrol. |
Ödev. İnternet sitelerinden konuyla ilgili araştırmalar. |
Sözlü anlatım, Tartışma. |
|
14 |
Tarım Makinalarında Kalite ve Kalite Kontrol. |
Ödev. İnternet sitelerinden konuyla ilgili araştırmalar. |
Sözlü anlatım, Tartışma. |
|
15 |
Kalite çemberleri. |
Ödev. İnternet sitelerinden konuyla ilgili araştırmalar. |
Sözlü anlatım, Tartışma. |
|
16/17 |
Yarıyılsonu sınavı. |
Ders notlarına çalışma. |
Yazılı sınav. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Deligönül, F., Kalite Kontrol ve Standardizasyon. Çukurova Üniversitesi Ders Notları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
5 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
4 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
4 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
5 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
5 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
4 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
3 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
5 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
5 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
5 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
3 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
4 |
56 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 153 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|