Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hassas Tarım Teknolojisi

Dersin Kodu : TM-590

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SAİT MUHARREM SAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hassas tarım yaklaşımını ve bileşenlerini bilir.
Hassas tarımın karlılık ve çevre yönünden değerlendirmesini yapar.
Hassas tarımın tarımsal işletmelerde uygulanma olanaklarını tartışır ve teknik ekonomik karar verir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : SEÇMELİ DERSLER

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hassas tarım uygulamalarının her kademede tanıtmak ve geleneksel yöntemlerle farklılıklarını ortaya koymak. Uygulama olanaklarını tartışmak ve finansal analiz.

Dersin İçeriği : Hassas tarım yaklaşımı ve bileşenlerinin tanıtılması. Karlılık ve çevre yönünden değerlendirmeler yapmak. Tarımsal işletmelerde uygulama olanaklarını sorgulamak.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sürdürülebilir tarım ve hassas tarım ilişkisi. Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım.
2 Hassas tarımın tanımı ve bileşenleri Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım.
3 Hassas tarımda toprak özellikleri ve toprak haritalaması. Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım.
4 Ürün verimi görüntüleme ve kullanılan cihazlar. Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım.
5 Ürün verimi görüntüleme ve kullanılan cihazlar. Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım.
6 Toprak işleme ve hassas tarım. Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım.
7 Değişken düzeyli uygulama ve kullanılan cihazlar. Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım.
8 Değişken düzeyli uygulama ve kullanılan cihazlar. Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım.
9 Hassas tarımda GPS uygulamaları ve esasları. Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım.
10 Hassas tarımda GPS uygulamaları ve esasları. Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım.
11 Hassas tarım ve GIS uygulamarı. Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım.
12 ARA SINAV
13 Hassas tarım ve GIS uygulamaları. Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım.
14 Bilimsel yayın incelemeleri. Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım.
15 Bilimsel yayın incelemeleri. Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım.
16/17 FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hassas Uygulamalı Tarım Teknolojisi. V. Kirişci, S.M. Say, S.G. Keskin. M. Keskin. 1999, Nobel Yayınevi.
 Bilimsel makale, bildiri ve seminer notlarından derlenmiş bilgiler.
 Precision Farming Principles
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak 3
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek 3
3 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek 2
4 Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek 2
5 Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek 0
6 Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek 0
7 Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak 0
8 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak 0
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak 0
10 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak 3
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak 0
12 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6