Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Drying and Storage of Agricultural Crops

Dersin Kodu : TM-587

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET SERDAR ÖZTEKİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Katılımcılar ürün kurutma ve depolamada temel kavramları bilir.
Katılımcılar kurutma öncesi ve sonrası yapılan işlemleri bilir.
Katılımcılar kurutma öncesi ve sonrası işlemleri bilir.
Katılımcılar uygun kurutma sistemini seçer.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu derste ürün kalitesi ve enerji etkinliğinin arttırılması için tarımsal ürünlerin kurutulmasının temel prensiplerini anlatılır, farklı tarım ürünleri için örnekler verilir, sayısal problemler çözülür.

Dersin İçeriği : Ürün kurutmanın temelleri, ürünün özellikleri, havanın özellikleri, ürün kurutma sistemleri, kurutma sistemlerinin planlanması ve işletilmesi, ykurutmada yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı, kurutulmuş ürünlerin depolanması

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kurutmanın temelleri Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar
2 Ürün özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar
3 Hava özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar
4 Ürün kurutma sistemleri Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar
5 Kurutmada işletmecilik ve planlama Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar
6 Kuru ürünlerin işlenmesi Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar
7 Midterm exam Kaynaklardan ve ders notlarından önceki bölümlere çalışılması Yazılı sınav
8 Ürün depolamanın temelleri Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar
9 Depolama ortamında ekosistem Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar
10 Depolamada atmosferik koşullar Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar
11 Hermetik depolama Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar
12 Vakum depolama Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar
13 Gıda sanitasyonu Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar
14 Paketleme Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar
15 Kurutma ve depolamada örnek projeler Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar
16/17 Final sınavı Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mujumdar, A.S., 2007. Handbook of industrial drying
 Mujumdar, A.S.2000. Drying technology in agriculture and food sciences
 Donald B. Brooker, Fred W. Bakker-Arkema, Carl W. Hall. 1974. Drying Cereal Grains
 Sodha M. S..1987. Solar Crop Drying
 Carl S. Hoveland. Crop Quality, Storage, and Utilization
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak 5
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek 5
3 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek 4
4 Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek 5
5 Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek 5
6 Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek 2
7 Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak 4
8 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak 4
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak 3
10 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak 5
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak 5
12 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6