|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Drying and Storage of Agricultural Crops |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-587 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET SERDAR ÖZTEKİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Katılımcılar ürün kurutma ve depolamada temel kavramları bilir. Katılımcılar kurutma öncesi ve sonrası yapılan işlemleri bilir. Katılımcılar kurutma öncesi ve sonrası işlemleri bilir. Katılımcılar uygun kurutma sistemini seçer.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste ürün kalitesi ve enerji etkinliğinin arttırılması için tarımsal ürünlerin kurutulmasının temel prensiplerini anlatılır, farklı tarım ürünleri için örnekler verilir, sayısal problemler çözülür. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ürün kurutmanın temelleri, ürünün özellikleri, havanın özellikleri, ürün kurutma sistemleri, kurutma sistemlerinin planlanması ve işletilmesi, ykurutmada yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı, kurutulmuş ürünlerin depolanması |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kurutmanın temelleri |
Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması |
Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar |
|
2 |
Ürün özellikleri |
Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması |
Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar |
|
3 |
Hava özellikleri |
Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması |
Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar |
|
4 |
Ürün kurutma sistemleri |
Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması |
Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar |
|
5 |
Kurutmada işletmecilik ve planlama |
Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması |
Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar |
|
6 |
Kuru ürünlerin işlenmesi |
Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması |
Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar |
|
7 |
Midterm exam |
Kaynaklardan ve ders notlarından önceki bölümlere çalışılması |
Yazılı sınav |
|
8 |
Ürün depolamanın temelleri |
Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması |
Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar |
|
9 |
Depolama ortamında ekosistem |
Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması |
Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar |
|
10 |
Depolamada atmosferik koşullar |
Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması |
Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar |
|
11 |
Hermetik depolama |
Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması |
Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar |
|
12 |
Vakum depolama |
Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması |
Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar |
|
13 |
Gıda sanitasyonu |
Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması |
Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar |
|
14 |
Paketleme |
Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması |
Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar |
|
15 |
Kurutma ve depolamada örnek projeler |
Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması |
Sözlü anlatım, slayt gösterimi, örnek durumlar ve sorunlar |
|
16/17 |
Final sınavı |
Kaynaklardan ilgili bölüme çalışılması |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mujumdar, A.S., 2007. Handbook of industrial drying
Mujumdar, A.S.2000. Drying technology in agriculture and food sciences
Donald B. Brooker, Fred W. Bakker-Arkema, Carl W. Hall. 1974. Drying Cereal Grains
Sodha M. S..1987. Solar Crop Drying
Carl S. Hoveland. Crop Quality, Storage, and Utilization
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
5 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
5 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
4 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
5 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
5 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
2 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
4 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
4 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
3 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
5 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
5 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|