Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarımsal Mekanizasyonda Yatırım ve Planlama Analizleri |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-582 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SAİT MUHARREM SAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ekonomik etkinlik yöntem ve eşitliklerini hakkında bilgi sahibi olur.
Alternatif yatırımların karşılaştırma ilkelerini bilir ve uygular. Saha sorunlarını edinilen teorik bilgileri uygulayarak çözümler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mühendislik ekonomisi yaklaşımlarıyla, tarımsal mekanizasyon yatırımlarının karlılık analizlerinin gerçekleştirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ekonomik etkinlik yöntem ve eşitliklerini hakkında bilgilendirme.
Alternatif yatırımların karşılaştırma ilkeleri hakkında bilgilendirme.
Tarımsal mekanizasyon yatırım örneklemeleri yapılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarımsal mekanizasyon yatırımlarının genel yapısının değerlendirilmesi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
2 |
Yatırım analizleri ve karar verme süreçleri (mühendislik ekonomisi eşitlikleri) |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
3 |
Yatırım analizleri ve karar verme süreçleri (mühendislik ekonomisi eşitlikleri) |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
4 |
Yatırımlar için karlılık ve etkinlik analizlerinin detayları (mühendislik ekonomisi eşitlikleri) |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
5 |
Yatırımlar için karlılık ve etkinlik analizlerinin detayları (mühendislik ekonomisi eşitlikleri) |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
6 |
Farklı yatırım alternatiflerinin karşılaştırma ilke ve esasları (mühendislik ekonomisi eşitlikleri) |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
7 |
Farklı yatırım alternatiflerinin karşılaştırma ilke ve esasları (mühendislik ekonomisi eşitlikleri) |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
8 |
Yatırımlarda risk ve belirsizlik kavramı |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
9 |
Yatırımlarda risk ve belirsizlik kavramı |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
10 |
Yatırım değerlendirmesinin raporlaması ve dökümantasyon |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
11 |
Örnek veri setleriyle uygulamaya dönük çözümlemeler ve öğrenci projelerinin incelenmesi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
12 |
ARA SINAV |
|
|
|
13 |
Örnek veri setleriyle uygulamaya dönük çözümlemeler ve öğrenci projelerinin incelenmesi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
14 |
Örnek veri setleriyle uygulamaya dönük çözümlemeler ve öğrenci projelerinin incelenmesi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
15 |
Örnek veri setleriyle uygulamaya dönük çözümlemeler ve öğrenci projelerinin incelenmes |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
3 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
2 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
3 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
4 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
3 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
0 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
0 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
2 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
0 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
3 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
0 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|