|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Koruma ve Bakım Makinalarının Seçimi, İşletilmesi ve Bakımı |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-538 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ALİ BAYAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Bitki koruma makinaları iş başarılarının hesaplanmasını bilir 2. Bitki koruma makinaları seçiminde etkili parametreleri bilir 3. Bitki koruma makinaları bakımını bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Günümüzde bitki koruma ilaçların uygulamak için mevcut bir çok makina mevcuttur. Ancak ekipman seçiminde sadece ilaçlama maliyeti ve kullanılacak ekipmanın iş kapasitesi dikkate alınarak yapılan seçim çoğu kez yeterli olmamaktadır. Bu ders kapsamında bitki koruma makinalarının seçiminde ilaçlamam maliyeti ve iş kapasitesi dışında etkili diğer seçim kriterleri (biyolojik etkinlik, makina emniyeti vb) verilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sırtta, elde işletilen bitki koruma makinaları, taraktörle işletilen, kendi yürür bitki koruma makinaları. Makina seçiminde çevresel , güvenlik faktörleri.Makine seçiminde, ilaçlama sayısı ve formulasyonun etkisi.Makine seçiminde, ilaçlanacak alan ve işgücü gereksinimi.Makine seçiminde, ilaçlanacak alan karakteristikleri, kullanım kolaylığı.Makine seçiminde, sabit, işletme ve servis giderlerinin değerlendirilmesi.Makine seçiminde, makine sağlamlığı, ilaçlama hızı ve taşıyıcı-su bulunma durumun değerlendirilmesi. İlaçlamam makinaları bakımı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıf ve labratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sırtta taşınan Bitki koruma makinaları |
Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler |
Power point sunular |
|
2 |
Elde taşınan bitki koruma makinaları |
Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler |
Power point sunular |
|
3 |
Traktör kuyruk milinden hareketli Bitki Koruma makinaları |
Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler |
Power point sunular |
|
4 |
Kendi yürür Bitki Koruma makinaları |
|
Power point sunular |
|
5 |
Makine seçiminde Çevresel faktörler |
Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler |
Power point sunular |
|
6 |
Makine seçiminde güvenlik/emniyet faktörleri |
Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler |
Power point sunular |
|
7 |
Makine seçiminde, ilaçlama sayısı ve formulasyonun etkisi |
Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler |
Power point sunular |
|
8 |
Makine seçiminde, ilaçlanacak alan ve işgücü gereksinimi |
Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler |
Power point sunular |
|
9 |
Ara Sınavı |
|
|
|
10 |
Makine seçiminde, ilaçlanacak alan karakteristikleri, kullanım kolaylığı |
Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler |
Power point sunular |
|
11 |
Makine seçiminde, sabit, işletme ve servis giderlerinin değerlendirilmesi |
Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler |
Power point sunular |
|
12 |
Makine seçiminde, makine sağlamlığı, ilaçlama hızı ve taşıyıcı-su bulunma durumun değerlendirilmesi, |
Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler |
Power point sunular |
|
13 |
Pülverizatörlerin bakımı |
Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler |
Power point sunular |
|
14 |
Ödev I |
Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler |
Yüz yüze konuşma ve kontrol |
|
15 |
Ödev II |
Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler |
Yüz yüze konuşma ve kontrol |
|
16/17 |
Yılsonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Matthews, G. A., Hislop, E. C., Application Techology for Crop Protection. ISBN:0 85198 834 2
Matthews, G.A.,2000. Pesticide Application Methods. 3rd Edition. Blackwell Science
ISO 5682-2: Equipment for crop protection-Spraying equipment Part 2: Test methods for hydraulic Sprayers
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
3 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
1 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
3 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
2 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
0 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
4 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
1 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
2 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
0 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
3 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
1 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|