Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tarımsal Mekanizasyon Uygulamaları ve Çevresel Etkileri

Dersin Kodu : TM-535

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ALİ BAYAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Sürdürülebilir tarım amacına yönelik olarak gerekli tarımsal mekanizasyon teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur
2. Çevre ve insan sağlığını korumaya yönelik teknoloji üretimi konusunda bilgi sahibi olur.
3. Tarımsal alanlarda atık yönetimine yönelik bilgi sahibi olur
4. Geliştirilecek tarım iş makinalarında çevre dostu teknoloji kullanımına katkı sağlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders kapsamında bitkisel üretimde uygulanan çeşitli tarımsal mekanizasyon faaliyetlerinin; toprak işleme, gübreleme, ilaçlama ve hasat sonrası tarımsal artıkların çevre koruma üzerinde olumlu ve olumsuz etkileri incelenerek, çevre korumaya yönelik tarımsal mekanizasyon uygulamaları üzerinde durulacaktır.

Dersin İçeriği : Tarımsal sistemler, Enerji döngüsü, Hidrolojik döngü, besin döngüsü ve modern tarım sistemleri ve çevre konusunda genel bilgiler. Toprak işlemenin amacı ve toprak işlemem sistemleri, toprak işlemenin uzun vade de toprak üzerindeki etkileri, Ekim dikim işlemleri, Doğrudan ekim tekniği, Tek trafikte ekim teknolojileri,Tarım ilacı uygulama teknolojileri ilaç sürüklenmesi ve sürüklenme azaltıcı teknolojile:su kirliliğ, sulama sistemleri r,Gübreleme teknikleri, gübrelerin insan ve çevre sağlığına etkileri, Çevreye duyarlı gübre uygulamam teknolojileri, Değişken oranlarda sıvı ilaç uygulamaları ve gübre uygulama örnekleri,Hasat ve harman makinaları, hasat ve harman makinalarda insan ve çevre sağlığına yönelik teknolojik yenilikler,Havyan barınakları, çevre denetim sistemleri, hayvansal atıkların değerlendirilmesi ve bertarafı teknolojileri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tarımsal sistemler, Enerji döngüsü, Hidrolojik döngü, besin döngüsü ve modern tarım sistemleri ve çevre konusunda genel bilgiler Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi Power point sunular
2 Tarımsal Faliyetler: Toprak işlemenin amacı ve toprak işlemem sistemleri, toprak işlemenin uzun vade de toprak üzerindeki etkileri, Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi Power point sunular
3 Tarımsal Faliyetler: Ekim dikim işlemleri, Doğrudan ekim tekniği, Tek trafikte ekim teknolojileri Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi Power point sunular
4 Tarımsal Faliyetler: Tarım ilcaı uygulama teknolojileri ilaç sürüklenmesi ve sürüklenme azaltıcı teknolojiler Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi Power point sunular
5 Tarımsal Faliyetler: Tarım ilaçları ambalajları yönetimi Türkiye ve dünyadan örnekler, Tarım ilaçlarının bertarafı ve ilaç atıkları yönetiminde Biyofiltreler Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi Power point sunular
6 Tarımsal Faliyetler: Gübreleme teknikleri, gübrelerin insan ve çevre sağlığına etkileri, Çevreye duyarlı gübre uygulamam teknolojileri Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi Power point sunular
7 Tarımsal Faliyetler: Değişken oranlarda sıvı ilaç uygulamaları ve gübre uygulama örnekleri Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi Power point sunular
8 Ara Sınavı
9 Tarımsal Faliyetler:su kirliliğ, sulama sistemleri Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi Power point sunular
10 Tarımsal faliyetler: Hasat ve harman makinaları, hasat ve harman makinalarda insan ve çevre sağlığına yönelik teknolojik yenilikler Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi Power point sunular
11 Tarımsal Faliyetler: Havyan barınakları, çevre denetim sistemleri, hayvansal atıkların değerlendirilmesi ve bertarafı teknolojileri Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi Power point sunular
12 Doğal olaylar ve çevre Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi Power point sunular
13 Tarımsal atık yönetimi (anız ve budama atıkları) Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi Power point sunular
14 Ödev I Ders notu ve internet pdf dokumanlar Yüz yüze konuşarak ve ödev kontrolü
15 Ödev II Ders notu ve internet pdf dokumanlar Yüz yüze konuşarak ve ödev kontrolü
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Briggs, D., Courtney F., 1989. Agricultural and Environment. ISBN 0-582-00413-6
 Botkin, D., Killer, E.,1995. Environmental Science. John Wiley and Sons. İnc. New York
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak 3
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek 1
3 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek 2
4 Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek 1
5 Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek 2
6 Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek 1
7 Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak 1
8 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak 1
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak 1
10 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak 2
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak 2
12 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6