|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarım Makinaları Dizaynında CAD/ CAM Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-516 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET TUNÇ ÖZCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İşletmelerde ihtiyaca göre mevcut makine tasarımları üzerinde değişiklikler yapabilir. Tarım makinelerinin geliştirilmesine katkı sağlayacak arge çalışmalarında çizim desteği verebilir. Tarımsal işletmelerin sorunlarına çözüm oluşturacak makineler tasarım çizimlerini yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Teknik resim çizimlerinin ve projelerin bilgisayar ortamında ilgili programlar ile hazırlanması ve tasarım çalışmalarında uygulanabilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayarlı çizim tekniği ile ilgili temel kavramlar, CAD konusunda temel bilgiler, Autocad programı, Autocad komutları, Autocad komutları kullanılarak teknik resim çizimlerinin yapılması ve proje hazırlama. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayarlı çizim tekniği ile ilgili temel kavramlar ve CAD.
|
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, görsel materyal ile sunum ve pratik uygulamalar. |
|
2 |
Drawing promotion programs. General rules of drawing and computer media adaptation hartırlatılması. (Units, Limits, Line) Homework drawing |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
3 |
Bilgisayar ortamında Autocad programının komutlarının tanıtımı, uygulanması ve örnek çizim.(Cırcle, Erase, Zoom, Pan, Undo, Draftıng Settıngs,) ödev çizimi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
4 |
Bilgisayar ortamında Autocad programının komutlarının tanıtımı, uygulanması ve örnek çizim.(Copy, Offset, Trım, Extend, Break) ödev çizimi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
5 |
Bilgisayar ortamında Autocad programının komutlarının tanıtımı, uygulanması ve örnek çizimödev çizimi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
6 |
Bilgisayar ortamında Autocad programının komutlarının tanıtımı, uygulanması ve örnek çizim.(Mirror, Divide, Grip, Properties )
ödev çizimi
|
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
7 |
Bilgisayar ortamında Autocad programının komutlarının tanıtımı, uygulanması ve örnek çizim. (Array, Arc, Ellıpse, Poligon, Fıllet, Chamfer, Text) ödev çizimi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
8 |
Arasınavı |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
|
9 |
Bilgisayar ortamında Autocad programının komutlarının tanıtımı, uygulanması ve örnek çizim.(Pline, Pedit, Layer,) ödev çizimi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
10 |
Bilgisayar ortamında Autocad programının komutlarının tanıtımı, uygulanması ve örnek çizim.(Dımension, )ödev çizimi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
11 |
Bilgisayar ortamında Autocad programının komutlarının tanıtımı, uygulanması ve örnek çizim.(Hatch )ödev çizimi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
12 |
Bilgisayar ortamında Autocad programının komutlarının tanıtımı, uygulanması ve örnek çizim.(Isometrik Çizim) ödev çizimi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
13 |
Bilgisayar ortamında Autocad programının komutlarının tanıtımı, uygulanması ve örnek çizim. (Text) ödev çizimi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
14 |
Komple resimlerin etiketlerinin hazırlanması. Parçalara numara verilemesi. Resimlerin Numaralandırılması. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
15 |
Arasınavı |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
|
16/17 |
Yılsonu sınavı |
Ödevleri tamamlamak. Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
AutoCad ile çizim teknikleri ve Modelleme. Muammer Nalbant.1999. ISBN975-486-800-0. Beta basım yayım ve dağıtım A.Ş. İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Mastering AutoCAD 2014 and AutoCAD LT 2014: George Omura, Brian C. .BentonAutodesk Official Press
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
3 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
3 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
3 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
4 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
4 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
3 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
5 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
3 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
3 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
4 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
4 |
60 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
3 |
36 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
3 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
8 |
16 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|