|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İkinci Ürün Mekanizasyonu |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-532 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. EMİN GÜZEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitkisel materyalin fiziko mekanik özelliklerini bilir. Değişik ürünleri hasat yöntemlerini saptar kullanılacak makine tipi ve özelliklerini belirler Kullanılan makinelerin güvenli, verimli ve en az ürün kaybı ile kullanılmasını sağlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, iklimin uygun olduğu bölgelerde ikinci ürün yetiştiriciliği ve ikinci üründe uygulanacak mekanizasyon uygulamaları hakkında kısaca bilgi vermektir. Bu nedenle bir ve ikinci ürün nedir, avantajları nelerdir. İkinci üründe mekanizasyon araçlarının planlanması, hasat yöntemleri ve hasat sonu işlemleri içermektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders, özellikle bölgemizde ikinci ürün olarak yetiştirilen ürünleri kapsamaktadır. Ürünün fiziko-mekanik özellikleri ve hasat makinaları arasındaki ilişkiler. Ürün özelliği hasat makinası arasındaki ilişkiler ve hasat yöntemleri Hasat sonrası kayıplar. Ders konusu ürünler Mısır, Yerfıstığı, soya , Kolza, Pamuk ve benzeri ürünler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İkinci ürün nedir |
İlgili literatür |
Sunu |
|
2 |
Ekonomik önemi |
İlgili literatür |
Sunu |
|
3 |
Bölgemizde ikinci ürün yetiştiriciliği |
İlgili literatür |
Sunu |
|
4 |
Tarımsal ürünlerin fiziko mekanik özellikleri |
İlgili literatür |
Sunu |
|
5 |
Mısır yetiştiriciliği ve hasadı |
İlgili literatür |
sunu |
|
6 |
Uygulama |
|
atölyede |
|
7 |
Yerfıstığı yetiştiriciliği ve hasadı |
İlgili literatür |
sunu |
|
8 |
uygulama |
|
atölye |
|
9 |
Ara sınav |
|
|
|
10 |
Soya yetiştiriciliği ve hasadı |
İlgili literatür |
sunu |
|
11 |
Uygulama |
|
atölye |
|
12 |
pamuk yetiştiriciliği ve hasadı |
İlgili literatür |
sunu |
|
13 |
Uygulama |
|
atölye |
|
14 |
Değerlendirme |
|
|
|
15 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Güzel, E., Hasat harman ilkeleri ve makineleri, ÇÜ.Ziraat fakültesi yayın No: 116 ADANA, (1998)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
4 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
5 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
3 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
4 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
4 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
3 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
3 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
4 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
4 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
12 |
84 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|