|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Karma Yem Üretim Tekniği |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-524 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YILMAZ YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Karma yemlerin hayvan beslenmesindeki önemi hakkında bilgi sahibidir. Karma yem yapımında kullanılan fabrikaların genel özelliklerini bilir. Karma yem yapımında uygulanan işlemler ve bu işlemlerin yem kalitesine etkilerini bilir. Karma yem yapımında kullanılan makine ve ekipmanların (Temizleme, kurutma, depolama, dozajlama, kırma-öğütme, karıştırma, peletleme, ambalajlama ve ulaştırma düzenlerinin)yapısal ve işlevsl özelliklerini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TM-524 Karma Yem Üretim Tekniği SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, karma yemlerin hayvan beslemedeki önemi, karma yem yapımında uygulanan işlemler ve bu işlemlerin yem kalitesine etkileri, karma yem yapımında kullanılan sistemlerin yapısal ve işlevsel özellikleri hakkında bilgilerin edinilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Karma yemlerin hayvan beslenmesindeki önemi,
Karma yem yapımında kullanılan fabrikaların genel özellikleri,
Karma yem yapımında uygulanan işlemler ve bu işlemlerin yem kalitesine etkileri,
Karma yem yapımında kullanılan makine ve ekipmanların (Temizleme, kurutma, depolama, dozajlama, kırma-öğütme, karıştırma, peletleme, ambalajlama ve ulaştırma düzenlerinin)yapısal ve işlevsl özellikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Karma yemin hayvansal üretimdeki önemi, Türkiye’nin karma yem üretim potansiyeli. |
İlgili kaynaklardan konu hakkında bilgi edinme. |
Sözlü anlatım (Power point) ve tartışma. |
|
2 |
Karma yem yapımında uygulanan işlemler ve bu işlemlerin yem kalitesine etkileri. |
İlgili kaynaklardan konu hakkında bilgi edinme. |
Sözlü anlatım (Power point) ve tartışma. |
|
3 |
Karma yem yapımında kullanılan kurutma ve temizleme sistemleri. |
İlgili kaynaklardan konu hakkında bilgi edinme. |
Sözlü anlatım (Power point) ve tartışma. |
|
4 |
Karma yem yapımında kullanılan hammadde depoları ve dozajlama düzenlerinin yapısal ve işlevsel özellikleri. |
İlgili kaynaklardan konu hakkında bilgi edinme. |
Sözlü anlatım (Power point) ve tartışma. |
|
5 |
Silindirik ve diskli değirmenlerin yapısal ve işlevsel özellikleri. |
İlgili kaynaklardan konu hakkında bilgi edinme. |
Sözlü anlatım (Power point) ve tartışma. |
|
6 |
Çekiçli değirmenlerin yapısal ve işlevsel özellikleri. |
İlgili kaynaklardan konu hakkında bilgi edinme. |
Sözlü anlatım (Power point) ve tartışma. |
|
7 |
Karıştırma düzenlerinin yapısal ve işlevsel özellikleri. |
İlgili kaynaklardan konu hakkında bilgi edinme. |
Sözlü anlatım (Power point) ve tartışma. |
|
8 |
Peletleme düzenlerinin yapısal ve işlevsel özellikleri. |
İlgili kaynaklardan konu hakkında bilgi edinme. |
Sözlü anlatım (Power point) ve tartışma. |
|
9 |
Tarımda kullanılan konveyörler,
Tarımsal konveyörlere ilişkin temel hesaplamalar |
İlgili kaynaklardan konu hakkında bilgi edinme. |
Sözlü anlatım (Power point) ve tartışma. |
|
10 |
Bantlı götürücülerin yapısal ve işlevsel özellikleri. |
İlgili kaynaklardan konu hakkında bilgi edinme. |
Sözlü anlatım (Power point) ve tartışma. |
|
11 |
Kovalı götürücülerin yapısal ve işlevsel özellikleri. |
İlgili kaynaklardan konu hakkında bilgi edinme. |
Sözlü anlatım (Power point) ve tartışma. |
|
12 |
Sarsaklı götürücülerin yapısal ve işlevsel özellikleri. |
İlgili kaynaklardan konu hakkında bilgi edinme |
Sözlü anlatım (Power point) ve tartışma. |
|
13 |
Ara sınav. |
|
|
|
14 |
Pnömatik götürücülerin yapısal ve işlevsel özellikleri. |
İlgili kaynaklardan konu hakkında bilgi edinme. |
Sözlü anlatım (Power point) ve tartışma. |
|
15 |
Bir karma yem fabrikasına ziyaret ve edinilen bilgilerin pekiştirilmesi. |
|
Fabrika hakkında bilgi edinme ve gözlem. |
|
16/17 |
Final sınavı. |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
YILDIZ, Y., 1993. Karma Yem Mekanizasyonu. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No:76, Yardımcı Ders Kitapları Yayın No:5, ADANA.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
ERGÜL, M., 1994. Karma Yemler ve Karma Yem Teknolojisi. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:384 Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova-İzmir.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
3 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
0 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
0 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
0 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
0 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
0 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
0 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
0 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
0 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
0 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
0 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|