|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Pesticide Application Methods |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-508 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ALİ BAYAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Kimyasal kontrolün önemi, kimyasal kontrolde başarılı olmanın temel kurallarını öğrenir 2. Püskürtme memelerinin tiplerini ve kimyasal kontrolde meme seçimi yapar 3. Sırtta, elde ve traktörle işletilen pülverizatörlerin dizaynı için gerekli temel parametreleri öğrenir 4. Sisleme, granül uygulama, fumigasyon tekniklerini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı kimyasal tarım ilaçlarının hedef yüzeylere uygulanması için gerekli teknik ve ekipmanları öğretmektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kimyasal kontrolün rolü,damla üretimi, püskürtme memeleri, traktörle işletilen pülverizatörler, hava akımlı pülverizatörler, kontrollü damla üretimi, biopestisid uygulası, sisleme, toz ve granül uygulama, fumigasyon tekniği ve emniyet tedbirleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıf ve labratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Chemical control, targets for pesticide deposition, formulation of pesticides |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular |
|
2 |
Spray nozzles |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular |
|
3 |
Manually-operated hydraulic sprayers |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular |
|
4 |
Power-operated hydraulic sprayers |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular |
|
5 |
Controlled droplet application, Electrostatically charged sprays |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular |
|
6 |
Air-assisted sprayers |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular |
|
7 |
Exam |
|
|
|
8 |
Space treatment by fogging, seed treatment and granule application |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular |
|
9 |
Injection, fumigation and other techniques |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular |
|
10 |
Maintenance of equipment |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular |
|
11 |
Safety precaution and sprayer calibrations |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular |
|
12 |
Application of Biopesticides |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular |
|
13 |
Equipment for laboratory and filed trails |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular |
|
14 |
Homework |
Ders kaynakları |
Yüz yüze konuşarak ve ödev kontrol |
|
15 |
Final exam |
|
|
|
16/17 |
Practice in lab |
Labratuvar notları |
labratuvarda uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Koch, H., Knewitz, H., 2008. Methodology and sampling technique of spray deposit and
distribution measurement in vineyards. Nachrichtenbl. Deut. Pflanzenschutzd., 60 (2). S. 25–30, 2008, ISSN 0027-7479.
Matthews, G.A.,2000. Pesticide Application Methods. 3rd Edition. Blackwell Science
Matthews, G. A., Hislop, E. C., Application Techology for Crop Protection. ISBN:0 85198 834 2
ISO 5682-2: Equipment for crop protection-Spraying equipment Part 2: Test methods for hydraulic Sprayers
ASABE S 561.1. ARP2004. Procedure for Measuring Drift Deposits from Ground, Orchard and aerial sprayers
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
0 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
0 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
1 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
1 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
0 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
0 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
0 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
0 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
3 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
0 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|