Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Zararlı Maden Artıkları ve Arıtma Yöntemleri

Dersin Kodu : MD-602

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİN VAPUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : baz metaller
asit maden drenajı
düşük tenörlü maden artıkları geri kazanım
Siyanir liçi
Cevher Hazırlama Artıkların geri kazanımı

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : maden çıkarımı ve cevher hazırlama işlemleri artılar oluşturur. Artıkların ekonomik değeri vardır. geri kazanım ve zenginleştirme ile sanayi hammaddesi olarak faydalanılmaktadır. Bu derste özellikle cevher hazırlama ve metalujik atıkların değerlendirilmesi ve geri kazanım yöntemleri anlatılacaktır. Özellikle altın madenciliği ve diğer madenlerde kullanılan zararlı atıkların toksik etkilerini önleme yöntemleri açıklanacaktır.

Dersin İçeriği : Metalik madenler (kurşun, çinko, bakır, krom, demir ve diğerleri) toksik etkileri, Asit maden drenajı, Değerli metal kazanımı, altın ve gümüş madenciliği, siyanür liçi (yığın, tank ve yerinde liç), uranyum cevheri kazanımı ve çıkan artıkların geri kazanımı, düşük tenörlü artıkların geri kazanımı, metalurjik tesislerden çıkan artıkların gerikazanımı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : maden mühendisliği bölüm derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kurşun-çinko cevheri artıkların geri kazanımı ve toksik etkilerinin önlenmesi ders notları sunu
2 Bakır, demir ve komplex yapılı (sülfürlü) artıkların geri kazanımı ve toksik etkileri ders notları sunu
3 Asit maden drenajı ders notları sunu
4 Zararlı artıklar (endüstriyel ve metalurjik tesis) ders notları sunu
5 Zararlı artıkların toksik etkileri (endüstriyel ve metalurjik tesis) ders notları sunu
6 Düşük tenörlü cevherler ve tesis artıkları ders notları sunu
7 Güncel makale ve araştırma incelemeleri ders notları sunu
8 Siyanür liçi (altın-Gümüş ) madenciliği artıklarının toksik etkilerinin önlenmesi ders notları sunu
9 arasınav
10 Siyanür liçi ve geri kazanım imkanları ders notları sunu
11 Güncel makale ve araştırma incelemeleri ders notları sunu
12 Platin ve uranyum madenciliği ve zaralı etkilerin önlenmesi ders notları sunu
13 Nadir toprak elementlerinin gerikazanımı ders notları sunu
14 Konu tekrarı ve mazeret sınavı ders notları sunu
15 final sınavı
16/17 Final mazeret sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Konu ile ilgili güncel makaleler (SCI)
 Wills, B.A, 1997, Mineral Processing technology, 486 pages
 Shreve R.N., Brink J.A., 1977, Chemical Process Industries (Fourth Edition), 814 pages
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. 5
2 Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. 4
3 Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak 5
4 Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. 5
9 Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. 4
10 Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak 4
11 Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi 5
12 Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 7 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6