Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Cevher Hazırlamada Veri Analizi ve Modelleme

Dersin Kodu : MD-588

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİN VAPUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : genel istatistik
standart sapma ve varyans analizi
SPSS ve Minitab
lineer resresyon analizi
kinetik modelleme
Excel ile veri analizi
F ve t testi
korelasyon katsayılarının hesabı
yapay sinir ağlarının kullanımı

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere istatistiksel olarak cevher hazırlama deneyleri ve tesislerinden elde edilen verilerin analizini yaptırmak. lineer ve lineer olmayan modellerin saptanması, 2N faktöriyel dizayn parametreleri ve uygulamaları, yapay sinir ağlarının kullanımı konularında bilgi sahibi yapmak

Dersin İçeriği : Genel istatistiksel bilgiler, Lineer regresyon analizi, kinetik modelleme, F ve t testi, SPSS ve MATLAB kullanımı, 2N faktöriyel dizayn, yapay sinir ağları kullanımı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Maden Mühendisliği Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 genel istatisitk Ders notları sunu
2 standart sapma ve varyans hesabı Ders notları sunu
3 spss ve minitab kullanımı Ders notları sunu
4 lineer regresyon analizi Ders notları sunu
5 F ve t testi Ders notları sunu
6 varyans analizi Ders notları sunu
7 Excel ile veri analizi Ders notları sunu
8 cevher hazırlamave kinetik modelleme Ders notları sunu
9 Arasınav
10 Korelasyon katsayısı ve matrix oluşturma Ders notları sunu
11 2n faktöriyel dizayn Ders notları sunu
12 yates yöntemi Ders notları sunu
13 Yapay sinir ağları ve makaleler Ders notları sunu
14 konu tekrarı ve mazeret sınavı Ders notları sunu
15 Final sınavı
16/17 Final sınavı mazereti


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Himmelblau D. M. “Process analysis by Statistical Methods”, John Wiley and Sons, New York, 230-292, 1970.
 Montgomery D. C., 2012,Statistical quality control (7th Ed.), 754 p.
 Montgomery, D.C. “Design and Analysis of Experiments”, John Wiley and Sons, New York, 3. baskı, 333-352, 1991.
 Wills B.A, 2003, Mineral Processing Technology, Sixth edition, 486 pages
 Teymen U. E. 2013, SPSS 15.0 Veri Analiz Yöntemleri, 160 sayfa.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. 5
2 Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. 4
3 Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak 5
4 Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. 4
9 Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. 5
10 Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak 4
11 Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi 4
12 Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6