|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mühendislikte Kaya Sınıflamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
MD-606 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci kayaların spesifik özelliklerine göre sınıflandırmasını yapabilecek, madencilik işletmesi açısından kaya tipine göre uygulama yorumu yapabilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin mühendislik yapılarında içerisinde çalışacağı kayaç-zemin tipi ve ilişkisini tanıması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş ve tanımlamalar, mühendislikte kaya kütlelerinin sınıflandırılmasının amacı, mühendislik tasarımında ve jeolojik dataların değerlendirilmesinde sınıflandırmanın rolü, kayaların jeolojik, fiziksel ve jeomekanik özellikleri, kaya kütlelerinin özellikleri, kayaların dayanımı, kayaların sertliği, kayaların deformasyonu |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboatuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kaya mekaniğinde kaya sınıflamalarına giriş
|
Literatür okuma |
Düz anlatım
|
|
2 |
Kaya mekaniğinde kaya sınıflamalarına giriş
|
Literatür okuma |
Düz anlatım
|
|
3 |
Kaya mekaniğinde kaya sınıflamalarına giriş
|
Literatür okuma |
Düz anlatım
|
|
4 |
Kaya sınıflamalarında kullanılan kriterler
|
Literatür okuma |
Uygulama |
|
5 |
Kaya sınıflamalarında kullanılan kriterler
|
Literatür okuma |
Uygulama |
|
6 |
Kaya sınıflamalarında kullanılan kriterler
|
Literatür okuma |
Uygulama |
|
7 |
Kaya sınıflamalarında kullanılan kriterler
|
Literatür okuma |
Uygulama |
|
8 |
Kaya sınıflamalarında kullanılan kriterler
|
Literatür okuma |
Uygulama |
|
9 |
Kaya sınıflamalarında kullanılan kriterler
|
Literatür okuma |
Uygulama |
|
10 |
Kaya Sınıflamları
|
Literatür okuma |
Uygulama |
|
11 |
Kaya Sınıflamları
|
Literatür okuma |
Uygulama |
|
12 |
Kaya Sınıflamları
|
Literatür okuma |
Uygulama |
|
13 |
Kaya Sınıflamları
|
Literatür okuma |
Uygulama |
|
14 |
Kaya Sınıflamları
|
Literatür okuma |
Uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Goodman, R.E., 1989. Introduction to Rock Mechanics, Wiley, 583p.
Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
13 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
4 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
5 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
4 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
0 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
0 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
0 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
0 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
4 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
5 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
0 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
4 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
13 |
2 |
26 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|