|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanayi Hammaddeleri ve Isıl Davranışlarının İncelenmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
MD-607 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÖZEN KILIÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Sanayi hammadelerini inceleme yöntemleri, 2. Veri toplayabilmek, 3. Türkiye´de bulunan sanayi hammaddeleri işletme yöntemi ve ekonomik açıdan değerlendirilebilirliğini anlayabilmek 4.Sanayi hamaddelerinin öneminin anlaşılması 5. Sanayi hammaddelerini değerlendirme 6. Sanayi hammaddelerinin proses ve ısıl davranışlarının incelenmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
1. Türkiye ve dünyada yer alan sanayi hammaddeleri çeşitlerninin kavratılması, 2. Türkiye´de bulunan sanayi hammaddeleri işletme yöntemi ve ekonomik açıdan değerlendirilebilirliğinin anlaşılması. 3. Sanayi hammaddelerinin proseslerin tanıtılması ve ısıl davranışları. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seramik hammaddelerinin endüstrideki yeri ve önemi. Seramik sanayinde kullanılan hammaddeler ve özellikleri. Seramik hammaddelerinin zenginleştirilmesinde uygulanan prosesler. Seramik ve çimento hammaddelerinin zenginleştirilmesinde kullanılabilecek geliştirilmiş zenginleştirme cihazları. Türkiye´nin seramik ve çimento hammaddeleri kaynakları, rezervleri ve yarı mamul üretim potansiyelleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, pow. sunuları, hes. Mak.
|
|
2 |
Sanayi hammaddelerinin endüstrideki yeri ve önemi
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, pow. sunuları, hes. Mak.
|
|
3 |
Sanayinde kullanılan hammaddeler ve özellikleri
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, pow. sunuları, hes. Mak.
|
|
4 |
Türkiye sanyi hammaddeleri rezevleri |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, pow. sunuları, hes. Mak.
|
|
5 |
Sanayi hammaddelerinin zenginleştirilmesinde kullanılabilecek geliştirilmiş zenginleştirme cihazları
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, pow. sunuları, hes. Mak.
|
|
6 |
Sanayi hammaddelerinin zenginleştirilmesinde kullanılabilecek geliştirilmiş zenginleştirme cihazları
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, pow. sunuları, hes. Mak.
|
|
7 |
Sanayi hammaddelerinin zenginleştirilmesinde kullanılabilecek geliştirilmiş zenginleştirme cihazları
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, pow. sunuları, hes. Mak.
|
|
8 |
Ödev Değerlendirme Çalışması
|
Homework Assessment Study |
Presentation |
|
9 |
Türkiye´nin sanayi hammadde kaynakları ve üretim potansiyelleri
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, pow. sunuları, hes. Mak.
|
|
10 |
Türkiye´nin sanayi hammadde kaynakları ve üretim potansiyelleri
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, pow. sunuları, hes. Mak.
|
|
11 |
Türkiye´nin sanayi hammadde kaynakları ve üretim potansiyelleri
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, pow. sunuları, hes. Mak.
|
|
12 |
Sanayi hammaddelrinin ısıl davranışı
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, pow. sunuları, hes. Mak.
|
|
13 |
Sanayi hammaddelrinin ısıl davranışı
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, pow. sunuları, hes. Mak.
|
|
14 |
Sanayi hammaddelrinin ısıl davranışı
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, pow. sunuları, hes. Mak.
|
|
15 |
Ödev Değerlendirme ve Final Sınavı
|
- |
- |
|
16/17 |
Ödev Değerlendirme ve Final Sınavı
|
- |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kibici, Y., 2002, Seramik hammaddeleri ve teknolojik özellikleri. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
Arcasoy, A., 1993, Seramik teknolojisi, Marmara Üniversitesi İstanbul 1983
Handbook of Extractive Metallurgy, Volume 1,Volume 2,Volume3, Volume4 Fathi HABASHI,Wiley,1992
Üretim Metalürjisi, Mustafa AKDAĞ,DEÜ Yayınları,1992.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
İnternet ve diğer güncel makeler, sempozyumlarda sunulan bildiriler, doktora tezleri, yüksek lisans tezleri
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
4 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
5 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
3 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
4 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
3 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
2 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
3 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
3 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
3 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
3 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
2 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
6 |
78 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
6 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
6 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 160 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|