|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İş Kazaları ve Raporlama Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MD-605 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SUPHİ URAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
RİSK ANALİZİ YAPABİLMEK HATA AĞACI ANALİZİ VE KÖK SEBEP ANALİZİ YAPABİLMEK
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MD-500 Kömür Teknolojisi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İŞ KAZALARINI AYRINTILI OLARAK İNCELEME, KÖK SEBEP ANALİZİ YAPABİLME |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel tanımlar, hukuksal yönden iş sağlığı ve güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği konusunda devletin görevleri, iş sağlığı ve güvenliği konusunda işverenin görevleri, iş sağlığı ve güvenliği konusunda sendikaların görevleri, iş sağlığı ve güvenliği konusunda işçilerin görevleri, İş kazalarının hukuki sonuçları, iş kazalarından kaynaklanan cezai sorumluluklar, İş kazalarının maliyeti, İş kazaları ve meslek hastalıklarını meydana getiren nedenler, riskin tanımı ve değerlendirilmesi, risk analizinin ve yönetiminin yararları, güvenlik denetimi, kaza-olay-meslek hastalığı araştırması ve kayıt oluşturulması, İş kazası soruşturma teknikleri, Hata ağacı analizi, kök sebep analizi, hata ağacı diyagramında kullanılan semboller ve yapılandırılması, madencilik sektöründe ortaya çıkan bazı iş kazalarının analizi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
MÜHENDİSLİK MİMARLIK FAKÜLTESİ DERSLİKLERİ VE BÖLÜM LABORATUARLARI |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
TEMEL TANIMLAR, AMAÇ VE KAPSAM
|
DERS NOTU OKUNACAK
|
DERS SUNUSU |
|
2 |
TARİHÇE VE İSTATİSTİKİ BİLGİLER
|
DERS NOTU OKUNACAK
|
DERS SUNUSU |
|
3 |
TEHLİKE VE RİSK TANIMLAMASI
|
DERS NOTU OKUNACAK
|
DERS SUNUSU |
|
4 |
TEHLİKE VE RİSK TANIMLAMASI
|
DERS NOTU OKUNACAK
|
DERS SUNUSU |
|
5 |
RİSK ANALİZİNİN AŞAMALARI
|
DERS NOTU OKUNACAK
|
DERS SUNUSU |
|
6 |
RİSK ANALİZ TEKNİKLERİ - RİSK HARİTASI, ÖN TEHLİKE ANALİZİ
|
DERS NOTU OKUNACAK
|
DERS SUNUSU |
|
7 |
RİSK ANALİZ TEKNİKLERİ - KONTROL LİSTESİ
|
DERS NOTU OKUNACAK
|
DERS SUNUSU |
|
8 |
HATA AĞACI VE OLAY AĞACI YÖNTEMLERİ
|
DERS NOTU OKUNACAK
|
DERS SUNUSU |
|
9 |
ARA SINAV |
|
|
|
10 |
HATA AĞACI VE OLAY AĞACI YÖNTEMLERİ
|
DERS NOTU OKUNACAK
|
DERS SUNUSU |
|
11 |
HATA AĞACI VE OLAY AĞACI YÖNTEMLERİ
|
DERS NOTU OKUNACAK
|
DERS SUNUSU |
|
12 |
KÖK SEBEP ANALİZİ
|
DERS NOTU OKUNACAK
|
DERS SUNUSU |
|
13 |
KÖK SEBEP ANALİZİ
|
DERS NOTU OKUNACAK
|
DERS SUNUSU |
|
14 |
KÖK SEBEP ANALİZİ
|
DERS NOTU OKUNACAK
|
DERS SUNUSU |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DERS NOTU
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
5 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
2 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
1 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
1 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
3 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
1 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
2 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
2 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
1 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
1 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
2 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
16 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|