Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tane Boyu Aniliz Yöntemleri

Dersin Kodu : MD-595

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MEHMET YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tane boyut dağılımının zenginleştirme prosesleri için önemi
Tane boyut dağılımlarının belirlenmesi için yapılan deneyler
Deneysel yöntemlerle elde edilen sonuçların grafiksel gösterimi için gerekli verilerin hesaplanması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Geometrik benzerliğe dayalı metodlar (mikroskop, eleme), hidrodinamik benzerliğe dayalı metodlar (dekantasyon, elütriasyon, andreasan pipet), diğer metodlar (coulter-counter elektrikli resistans), boyut dağılım çizelgelerinin hazırlanması ve eğrilerin çizilmesi konularında öğrencileri bilgilendirmek

Dersin İçeriği : Tane boyut dağılımının zenginleştirme prosesleri için önemi Tane boyut dağılımlarının belirlenmesi için yapılan deneyler Deneysel yöntemlerle elde edilen sonuçların grafiksel gösterimi için gerekli verilerin hesaplanmasını anlamak

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bolum laboratuvar ve derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Boyut küçültmenin cevher zenginleştirmedeki önemi Literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
2 Tane serbestleşmesi ve maksimum tane boyutunun hazırlama proseslerinde önemi Literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
3 Eleme ve elek seçimi Literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
4 Elek analizi 1 Literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
5 Elek analizi 2 Literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
6 Elek analizi 3 Literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
7 İnce boyuttaki taneciklerin analiz yöntemleri ( sedimantasyon teorisi ve stokes eşitliği ) Literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
8 İnce boyuttaki taneciklerin analiz yöntemleri ( andreasen pipet ) Literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
9 İnce boyuttaki taneciklerin analiz yöntemleri ( elutriasyon ) Literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
10 ARA SINAV Yazılı Sınav
11 İnce boyuttaki taneciklerin analiz yöntemleri ( cyclosizer) Literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
12 İnce boyuttaki taneciklerin analiz yöntemleri (coulter-counter) Literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
13 İnce boyuttaki taneciklerin analiz yöntemleri (sedigraph 5000 ) Literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
14 İnce boyuttaki taneciklerin analiz yöntemleri ( mikroskopla sayma ) Literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
15 FINAL SINAVI Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   A. F. Taggart, Handbook of Mineral Dressing Ores and Industrial Minerals, John Willey&Sons, Inc. 1945
  B.A. Wills, Mineral Processing Technology, 3rd edition, 1985, Pergamon Press
 J.M. Coulson, J. J. Richardson, Chemical Engineering Volume Two, 1978, Pergamon Press Ltd, Oxford, England.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 1 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. 5
2 Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. 4
3 Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak 4
4 Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi 3
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. 3
9 Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. 4
10 Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak 4
11 Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi 5
12 Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü: 151
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.04
Dersin AKTS Kredisi: 6