Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İnsan Sağlığına Etki Eden Minareller

Dersin Kodu : MD-580

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. NİL DÖNDERİCİ YAPICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci açık ve kapalı işletmelerde, üretimini yaptığı hammadde içeriğinde karşılacağı tehlikelerden haberdar olur
İşçi güvenliğini artıracağı önlemler alır
İnsan Sağlığı için tehlikeli mineralleri öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tüm madencilik faaliyetlerinde, İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı kapsamında tehlike arz eden tüm element ve minerallerin kapsamlı ele alınıp ileri mühendislik faaliyetlerinde ilgili yönetmelikler doğrultusunda çalışma yöntemlerinin irdelenmesi

Dersin İçeriği : Giriş, kömür ve toksik iz elementlerin içeriği, Uranyum, Torium, Selenyum, Kurşun, Arsenik, Krom, Asbest gibi, tehlikeli minerallerin genel özellikleri ve insan sağlığı üzerindeki etkileri, çözümleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Danışman hocanın öngördüğü yer


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 GİRİŞ Öğrenci ders öncesi verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Ders notları, İlgili Web Siteleri, yüzyüze soru cevap
2 İnsan Sağlığına Etki Eden Mineraller Öğrenci ders öncesi verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Ders notları, İlgili Web Siteleri, yüzyüze soru cevap
3 Eser Elementler Öğrenci ders öncesi verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Ders notları, İlgili Web Siteleri, yüzyüze soru cevap
4 Asbest Grubu Öğrenci ders öncesi verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Ders notları, İlgili Web Siteleri, yüzyüze soru cevap
5 Kuvars Grubu Öğrenci ders öncesi verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Ders notları, İlgili Web Siteleri, yüzyüze soru cevap
6 Kömür Grubu Öğrenci ders öncesi verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Ders notları, İlgili Web Siteleri, yüzyüze soru cevap
7 Silikat Grubu Öğrenci ders öncesi verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Ders notları, İlgili Web Siteleri, yüzyüze soru cevap
8 Zeolit Grubu Öğrenci ders öncesi verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Ders notları, İlgili Web Siteleri, yüzyüze soru cevap
9 Radyoaktif Grubu Öğrenci ders öncesi verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Ders notları, İlgili Web Siteleri, yüzyüze soru cevap
10 Talk, Mika, Kaolin , Nikel , Kalsit, Aragonit, Vaterit, Whewellit, Brushit, Apatit, Arsenik, Kromit, Hematit Öğrenci ders öncesi verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Ders notları, İlgili Web Siteleri, yüzyüze soru cevap
11 Minerallerin Neden Olduğu Bazı Önemli Hastalıklara Giriş Öğrenci ders öncesi verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Ders notları, İlgili Web Siteleri, yüzyüze soru cevap
12 Pnömokonyozlar, Asbestozisler, Silikozisler, Bronş Kanseri ve diğerleri Öğrenci ders öncesi verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Ders notları, İlgili Web Siteleri, yüzyüze soru cevap
13 Minerallerin Analiz Yöntemleri Öğrenci ders öncesi verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Ders notları, İlgili Web Siteleri, yüzyüze soru cevap
14 Korunma Yöntemleri ve ilgili yönetmelikler Öğrenci ders öncesi verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Ders notları, İlgili Web Siteleri, yüzyüze soru cevap


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Notu, Gündüz T. İnstrümental Analiz 3.baskı Bilge yayıncılık,Ankara 1993, 607,
Diğer Kaynaklar  İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ TÜZÜĞÜ
 İlgili Web siteleri


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. 5
2 Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. 5
3 Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak 4
4 Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak 3
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. 5
9 Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. 4
10 Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak 5
11 Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi 5
12 Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6