Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Maden Mühendisliğinde Sayısal Karar Verme Teknikleri II

Dersin Kodu : MD-578

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SUPHİ URAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Optimum çözümleri üretme alışkanlığını kazandırma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MD-500 Kömür Teknolojisi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Optimizasyon tekniklerini kullanma becerisini geliştirmek

Dersin İçeriği : Olasılıklı modeller, tahmin modelleri, karar analizi ve oyun teorisi, karar ortamı, belirlilik altında karar verme, risk altında karar verme, belirsizlik altında karar verme, olasılıklı dinamik programlama, hedef gerçekleştirme mekanizasyonu, olasılıklı stok modelleri, sürekli gözden geçirme modeli, tek periyotlu modeller, çok periyotlu modeller, kuyruk sistemleri, simülasyonla model kurma, doğrusal olmayan modeller.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : MÜHENDİSLİK MİMARLIK FAKÜLTESİ DERSLİKLERİ VE BÖLÜM LABORATUARLARI


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 TEMEL TANIMLAR, AMAÇ VE KAPSAM DERS NOTU DERS SUNUSU
2 OLASILIKLI MODELLER DERS NOTU DERS SUNUSU
3 OLASILIKLI MODELLER DERS NOTU DERS SUNUSU
4 OLASILIKLI MODELLER DERS NOTU DERS SUNUSU
5 TAHMİN MODELLERİ DERS NOTU DERS SUNUSU
6 TAHMİN MODELLERİ DERS NOTU DERS SUNUSU
7 RİSK ALTINDA KARAR VERME DERS NOTU DERS SUNUSU
8 RİSK ALTINDA KARAR VERME DERS NOTU DERS SUNUSU
9 ARA SINAV
10 BELİRSİZLİK ALTINDA KARAR VERME DERS NOTU DERS SUNUSU
11 BELİRSİZLİK ALTINDA KARAR VERME DERS NOTU DERS SUNUSU
12 BELİRSİZLİK ALTINDA KARAR VERME DERS NOTU DERS SUNUSU
13 SİMÜLASYONLA MODEL KURMA DERS NOTU DERS SUNUSU
14 SİMÜLASYONLA MODEL KURMA DERS NOTU DERS SUNUSU
15 DÖNEM SONU SINAVI
16/17 DÖNEM SONU SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  DERS NOTU
Diğer Kaynaklar  Yöneylem Araştırması, Hamdy TAHA


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 2 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. 5
2 Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. 5
3 Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak 1
4 Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak 1
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi 2
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek 1
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. 1
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. 3
9 Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. 1
10 Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak 4
11 Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi 1
12 Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6