Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kömür Hazırlama ve Kullanımı

Dersin Kodu : MD-547

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MEHMET YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sıvılaştırma, gazlaştırma
Kömürlerin pulvarize edilmesi ve aglomerasyon
Kömür hazırlama tesis artıklarının değerlendirilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yakma ve hava kirliliği kontrolü, karbonlaştırma, gazlaştırma, sıvılaştırma ve briketleme konularında öğrencileri bilgilendirmek

Dersin İçeriği : Sıvılaştırma, gazlaştırma Kömürlerin pulvarize edilmesi ve aglomerasyonu Kömür hazırlama tesis artıklarının değerlendirilmesi konularını anlamak

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bolum derslik ve laboratuvarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yakma ve hava kirliği kontrolü literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
2 Yakma ve hava kirliği kontrolü literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
3 Yakma ve hava kirliği kontrolü literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
4 Karbonlaştırma literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
5 Karbonlaştırma literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
6 Gazlaştırma literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
7 Gazlaştırma literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
8 Sıvılaştırma literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
9 Arasınav Yazılı Sınav
10 Briketleme literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
11 Briketleme literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
12 Briketleme literatür taraması Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü
13 Ödev sunumu
14 Final Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   G. Önal ve G. Ateşok, Kömür Teknolojisi ve Kullanımı Semineri III , Yurt Madenciliğini Geliştirme Vakfı Yayınları, 1996
  H.H. Lowry, Chemistry of Coal Utilization, Supplementary Volume, 1963
  Z. Drzymala, Industrial Briquetting Fundamentals and Methods, Elsevier, 1993
 R.M. Koerner, Elements II Briquetting and Agglomeration, The Institute of Briquetting and Agglomeration, 1983
  J. W. Leonard, Coal Preparation, 4th edition, 1979, The American Institute of Mining and Metallurgical and Petroluem Engineers Inc. Newyork
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 1 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. 5
2 Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. 4
3 Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak 5
4 Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. 5
9 Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. 4
10 Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak 4
11 Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi 4
12 Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6