|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Madencilikte Hidrolik Güç Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
MD-559 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. A.MAHMUT KILIÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Veri toplayabilmek, Makine bilgisi ve birimleri, Mevcut teorik yaklaşımları uygulayabilme ve yeni teoriler geliştirebilme, Hidrolik makna ve ekipmanları tanıyabilme, Özgün bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olma, Bilim ve hayal gücünü birleştirebilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MD-559 Madencilikte Hidrolik Güç Uygulamaları
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hidrolik ve hidrolik iş makinalrıyla ilgili genel kavramları öğretmek, Maden işletmelerinde kullanılan hidrolik iş makineleri ve ekipmanlarının kullanımı |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hidroliğin ana prensipleri, hidrolik sistemlerde kullanılan sıvılar, hidrolik basınç pompaları, hidrolik motorlar, açık ve kapalı hidrolik devreler, hidrolik elemanlar, hidrolik güç birimleri, hidrolik gücün maden makinalarındaki uygulamaları; zincirli konvoyörlerdeki uygulamaları, kesici yükleyici makinalarda uygulanması, açık işletmede kullanılan iş makinalarındaki uygulamaları, hidrolik gücün yeraltı maden işletmelerindeki tahkimat sistemlerindeki uygulamaları, yürüyen tahkimat güç birimi ve hidrolik devre kontrol deneyleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik Mimarlık Fakültesi Derslikleri, Maden Mühendisliği Bölüm Laboratuarları
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders. |
|
2 |
Hidroliğin Temel İlkeleri
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders. |
|
3 |
Hidrolik Akışkanlar, borular ve hortumlar
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders. |
|
4 |
Hidrolik elemanlar
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders. |
|
5 |
Hidrolik devreler
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders. |
|
6 |
Hidrolik motorlar
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders. |
|
7 |
Hidrolik pompalar
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders. |
|
8 |
Ödev Değerlendirme Çalışması
|
|
|
|
9 |
Hidrolik güç birimleri
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders. |
|
10 |
Maden işletmelrinde hidrolik sistemler ve önemi
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders. |
|
11 |
Açık işletmelerde hidrolik güç uygulamaları
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders. |
|
12 |
Açık işletmelerde hidrolik güç uygulamaları
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders. |
|
13 |
Yer altı işletmelerinde hidrolik güç uygulamaları
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders. |
|
14 |
Yer altı işletmelerinde hidrolik güç uygulamaları
|
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar
|
Ders notu, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders. |
|
15 |
Ödev Değerlendirme ve Final haftası |
|
|
|
16/17 |
Ödev Değerlendirme ve Final haftası |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tatar, Ç., "Madencilikte hidrolik ve pnömatik sistemler", İzmir 1993, 306s.; Karacan, İ., "Hidrolik ve Pnömatik", Ankara 1989, 309 s.; Köse H., Gürgen S., “Madenlerde su atımı”, İzmir 1989, 102 s.;Özcan, F., "Hidrolik akışkanlar gücü", İstanbul 1982, 179s.; Paşamehmetoğlu, A.G., "Madenlerde hidrolik güç uygulamaları", Ankara 1986,119s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
İnternet ve diğer güncel makeler, sempozyumlarda sunulan bildiriler, doktora tezleri, yüksek lisans tezleri
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
4 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
3 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
3 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
4 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
3 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
2 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
2 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
3 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
4 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
3 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
2 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
6 |
78 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|