|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yeraltı Madenciliği Planlaması |
|
Dersin Kodu |
: |
MD-542 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET DAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Rezerv türlerini bilir ve bir yatağın rezervini hesaplar. Bir maden yatağının işletilebilirliğini belirler. Optimum üretim kapasitesini belirler ve bu üretim kapasitesine göre yeraltı/açık işletme ilk yatırımları planlar. Yer altı işletmesinde kazı, nakliye sistemlerini analiz ederek optimum seçim seçim/boutlandırmalar yaparak minimum maliyetlerde üretimi gerçekleştir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere, bir maden yatağının varlığından üretimi aşamasına kadarki bütün işletilme faaliyetlerinin planlanması, makine/ekipman seçimi ve boyutlandırılması konularında kullanabilme becerilerini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bir maden yatağının tüm özelliklerinin belirlenmesiyle yeraltı işletmeciliğine karar verilmesinde parametre ve yöntemlerin tanıtılması, planlama için gerekli verilerin toplanması, yeraltı üretim metodu seçimi, kuyu yeri seçimi, kuyu projesi, pano ve ayak uzunluğunun belirlenmesi, katlar arası mesafenin belirlenmesi, yeraltı işletmelerinde kazı sırasının belirlenmesi ve maliyet analizi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bir maden yatağının işletilebilirliği. |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
2 |
Optimum kapasite ve üretim süresinin belirlenmesi.
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
3 |
Optimum kuyu yeri seçimi.
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
4 |
Optimum katlar arası mesafenin belirlenmesi.
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
5 |
Kuyu projesinin hazırlanması.
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
6 |
Kuyu projesinin hazırlanması.
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
7 |
Ana ve damar içi hazırlıklarının boyutlandırılması.
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
8 |
Ana ve damar içi hazırlıklarının boyutlandırılması.
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
9 |
Arasınav
|
|
Yazılı sınav |
|
10 |
Yer altı nakliye sistemleri ve makine ekipman seçimi ve boyutlandırılması.
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
11 |
Yer altı nakliye sistemleri ve makine ekipman seçimi ve boyutlandırılması.
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
12 |
Basınçlı hava tesis dizaynı
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
13 |
Basınçlı hava tesis dizaynı |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
14 |
Kazı planlama.
|
Kazı planlama.
|
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
15 |
Kazı planlama. |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
16/17 |
Dönemsonu Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ahmet Dağ, Ders Notları, (Yayınlanmamış).
Ergin Arıoğlu, Çözümlü Madencilik Problemleri, (1994).
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
5 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
4 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
5 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
0 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
3 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
0 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
3 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
3 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
4 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
4 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
8 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|