|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tanecik Mekaniği |
|
Dersin Kodu |
: |
MD-518 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEHMET YILDIRIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğütme teorileri ve enerji hesaplaması Öğütücü ortamlar Tanecik ve tanecik sistemlerinin özellikleri Tanecik ve tanecik sistemlerinin sıvı ortamdaki davranışları Taneciklerin paketlenmesi konularını anlamak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Taneciklerin fiziksel özellikleri (boyut, şekil, yoğunluk boyut dağılımı), taneciğin özgül yüzey alanı, bulk yoğunluğu, bir sıvı içinde nihai düşme hızı, tane boyu ölçüm metodları, yüzey alanı ölçümü (gaz absorbsiyon yöntemi ile) konularında öğrencileri bilgilendirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğütme teorileri ve enerji hesaplaması
Öğütücü ortamlar
Tanecik ve tanecik sistemlerinin özellikleri
Tanecik ve tanecik sistemlerinin sıvı ortamdaki davranışları
Taneciklerin paketlenmesi konularını anlamak |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bolum derslik ve laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Taneciğin fiziksel özellikleri
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
2 |
Taneciğin fiziksel özellikleri
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
3 |
Taneciğin fiziksel özellikleri
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
4 |
Taneciğin özgül yüzey alanı
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
5 |
Taneciğin özgül yüzey alanı
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
6 |
Bulk yoğunluğu
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
7 |
Bir sıvı içinde nihai düşme hızı
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
8 |
Arasınav
|
|
Yazılı Sınav |
|
9 |
Tane boyu ölçüm metodları
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
10 |
Tane boyu ölçüm metodları
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
11 |
Yüzey alanı ölçüm metodları
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
12 |
Yüzey alanı ölçüm metodları
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
13 |
Ödev sunumu
|
|
|
|
14 |
Final |
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
D.J.I. Evans, R.S.Shoemaker and H. Weltman, International Symposium on Hydrometallurgy, The American Institute of Mining, Metallurgical and Petroluem Engineers, Inc. 1972
J.J. Moore, Chemical Metallurgy, Butterworth&Co (Publishers) Ltd, 1981.
W.J. Moore, Physical Chemistry, Longman Group Limited, London, 1976,
F.W. Mcquiston and R.S. Shoemaker, Gold and Silver Cyanidation Plant Practice, Society of Mining Engineers, 1975
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
4 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
4 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
5 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
4 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
4 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
2 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
3 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
4 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
5 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
4 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
18 |
18 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|