|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnce Tane Zenginleştirme Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MD-510 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OKTAY BAYAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciye toz boyutundaki malzemeyi nasıl zenginleştireceği bilgisini sağlamaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnce tane zenginleştirme konularında yüksek lisans seviyesindeki öğrencilere bilgi birikimi sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnce tane karakterizasyonu, fiziksel-kimyasal prosesler, kristalizasyon, mikro öğütme, yüzey kimyası, iyon, zeta potansiyel, zenginleştirme yöntemleri; flotasyon, gravite, manyetik-elektrostatik, kolon flotasyonu, aglomerasyon, su atımı, filtreleme ve atık ıslahı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dershane |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İnce ve toz boyutu tane oluşumu |
Kaynak okuma |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
2 |
Sınıflandırma, karıştırma
|
Kaynak okuma |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
3 |
Karakterizasyon
|
Kaynak okuma |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
4 |
Yüzey kimyası
|
Kaynak okuma |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
5 |
Flotasyon ve flokülasyon
|
Kaynak okuma |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
6 |
Manyetik ayırma
|
Kaynak okuma |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
7 |
Hidrometalurjii
|
Kaynak okuma |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
8 |
Aglomerasyon
|
Kaynak okuma |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
9 |
Ara sınav
|
|
|
|
10 |
Örnek uygulamalar
|
Kaynak okuma |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
11 |
Örnek uygulamalar
|
Kaynak okuma |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
12 |
Örnek uygulamalar
|
Kaynak okuma |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
13 |
Örnek uygulamalar
|
Kaynak okuma |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
14 |
Örnek uygulamalar
|
Kaynak okuma |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
15 |
Örnek uygulamalar |
Kaynak okuma |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fine particles processing (vol 1-2), SME, 1980, P. Somasunduran.
SME Mineral Processing Handbook, N.L. Weiss, vol. 1-2, 1985.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
5 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
5 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
5 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
5 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
5 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
5 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
5 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
8 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|