Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İnce Tane Zenginleştirme Yöntemleri

Dersin Kodu : MD-510

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OKTAY BAYAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciye toz boyutundaki malzemeyi nasıl zenginleştireceği bilgisini sağlamaktır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İnce tane zenginleştirme konularında yüksek lisans seviyesindeki öğrencilere bilgi birikimi sağlamaktır.

Dersin İçeriği : İnce tane karakterizasyonu, fiziksel-kimyasal prosesler, kristalizasyon, mikro öğütme, yüzey kimyası, iyon, zeta potansiyel, zenginleştirme yöntemleri; flotasyon, gravite, manyetik-elektrostatik, kolon flotasyonu, aglomerasyon, su atımı, filtreleme ve atık ıslahı.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dershane


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İnce ve toz boyutu tane oluşumu Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
2 Sınıflandırma, karıştırma Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
3 Karakterizasyon Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
4 Yüzey kimyası Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
5 Flotasyon ve flokülasyon Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
6 Manyetik ayırma Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
7 Hidrometalurjii Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
8 Aglomerasyon Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
9 Ara sınav
10 Örnek uygulamalar Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
11 Örnek uygulamalar Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
12 Örnek uygulamalar Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
13 Örnek uygulamalar Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
14 Örnek uygulamalar Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
15 Örnek uygulamalar Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fine particles processing (vol 1-2), SME, 1980, P. Somasunduran.
 SME Mineral Processing Handbook, N.L. Weiss, vol. 1-2, 1985.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30
    Ödev/Proje/Diğer 3 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. 5
2 Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. 5
3 Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak 5
4 Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. 5
9 Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. 5
10 Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak 5
11 Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi 5
12 Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 8 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 147
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.88
Dersin AKTS Kredisi: 6