Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Madencilikte İstatistiksel Kalite Kontrol

Dersin Kodu : MD-591

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OKTAY BAYAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yüksek lisans seviyesindeki öğrenciler istatiksel kalite kontrol prensiplerini öğreneceklerdir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yüksek lisans seviyesindeki öğrencilere istatiksel kalite kontrol prensiplerini öğretmek ve madencilikte örnek uygulamalar ile bilgi birikimi sağlamaktır.

Dersin İçeriği : İstatistik, istatistik ve kalite kontrol ilişki, istatistiksel kalite kontrol teknikleri, histogram, pareto grafiği, sebep-sonuç diyagramı, kontrol şeması, dağılım diyagramı, levha, izleme, veri toplama, analiz yöntemleri, örnekleme planları, bazı uygulamalar; seramik, çimento, cam ve tuğla endüstrisi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dershane


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İstatistik nedir Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
2 Veri nedir Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
3 Kontrol kartları Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
4 Proses inceleme Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
5 Örnekleme Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
6 Kontrol yöntemleri Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
7 Kontrol yöntemleri Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
8 Kontrol yöntemleri Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
9 Ara sınav - -
10 Örnek uygulamalar Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
11 Örnek uygulamalar Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
12 Örnek uygulamalar Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
13 Örnek uygulamalar Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
14 Örnek uygulamalar Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
15 Örnek uygulamalar Kaynak okuma DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
16/17 Final sınavı - -


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Elementary statistical quality control, J.T. Burr, Dekker, 2005.
 P. R. Krishnaiah, ed., Handbook of Statistics, VoL 11, @North-Holland Publishing Company (1980).
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. 5
2 Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. 5
3 Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak 5
4 Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. 5
9 Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. 5
10 Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak 5
11 Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi 5
12 Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6