|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mermerleşme nedir?Mermerleri petrografik ve ticari açıdan sınıflandırmak |
Ders notları, İlgili web sayfaları |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
2 |
Mermerlerin fiziksel, mekanik ve kimyasal özellikleri |
Ders notları, İlgili web sayfaları |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
3 |
Mermer özelliklerinin belirlenmesine ilişkin kullanılan yöntemler |
Ders notları, İlgili web sayfaları |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
4 |
Mermer işletme ve ocak açma faaliyetlerinde göz önüne alınması gerekli hususlar |
Ders notları, İlgili web sayfaları |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
5 |
Kronolojik süreye göre mermer işletme yöntemleri |
Ders notları, İlgili web sayfaları |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
6 |
Elmas Tel kesme Yöntemi ile U ve V kuralına göre blok üretmek |
Ders notları, İlgili web sayfaları |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
7 |
Mermer işletme makinaları
|
Ders notları, İlgili web sayfaları |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
8 |
Mermer kesici ve aşındırıcıları üzerine genel bakış
|
Ders notları, İlgili web sayfaları |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
9 |
Mermerlerin boyutlandırılması, cilalanması ve süreksizliklerin tamiri
|
Ders notları, İlgili web sayfaları |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
10 |
Mermerlerde atık ve atık su sorunları
|
Ders notları, İlgili web sayfaları |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
11 |
Mermerlerin pazarlanması
|
Ders notları, İlgili web sayfaları |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
12 |
Mermer artıklarının değerlendirilmesi
|
Ders notları, İlgili web sayfaları |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
13 |
Mermer ocaklarının üretim sonrası doğaya yeniden kazandırılması
|
Ders notları, İlgili web sayfaları |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
14 |
Mermer ocaklarının üretim sonrası doğaya yeniden kazandırılması
|
Ders notları, İlgili web sayfaları |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
5 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
5 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
5 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
4 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
4 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
5 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
5 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
5 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|