|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarımsal Yatırım Projelerinin Değerlendirilmesi ve Analizi |
|
Dersin Kodu |
: |
TE-561 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. UFUK GÜLTEKİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Plan ve proje kavramlarını öğrenir Proje fikrinin doğuşu ve ön fizibilite çalışmalarını yapabilir Tarımsal yatırım projelerinin teknik, ekonomik ve finansal yönlerini ortaya koyabilir Toplanan verilerin analiz yöntemlerini kullanabilir Proje hazırlama formatına göre proje hazırlayabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere tarım sektörü ile ilgili projelerin hazırlanması ve hazırlanan bu projeler arasında objektif esaslara göre seçim yapma yollarının gösterilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Plan, proje, yatırım, tarımsal yatırım projesi kavramları, tarımsal yatırım projesi çeşitleri, proje hazırlama ve değerlendirme aşamaları, tarımsal yatırım projelerinin teknik, ekonomik ve finansal yönünün ortaya konması, proje kapasite analizleri, proje gelir ve giderlerinin belirlenmesi, proje süresi, nakit akım tabloları, paranın zaman değeri, projenin bugünkü değeri, proje fikrinin doğuşu ve ön fizibilite etüdü, pazar etüdü, projenin teknik ve finansal yönünün ortaya konması, tarımsal yatırım projelerinin mali ve ekonomik yönden analizi, çeşitli tarımsal yatırım projesi örnekleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Plan,Yatırım ve Proje Kavramları |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
2 |
Tarımsal Projeler ve Özellikleri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
3 |
Yatırım Konusunun Belirlenmesi ve Proje Kararı |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
4 |
Temel Bileşenler Analizi; faktör analizinden farkı |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
5 |
Projenin Gerekçesi ve Piyasa Etüdü |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
6 |
Proje Ölçeği ve Kuruluş yeri Seçimi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
7 |
Projenin Teknik Yönü |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
8 |
Proje Giderleri ve Gelirleri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
9 |
Proje Finansmanı |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
10 |
Ara sınav |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
11 |
Projelerin Teknik Değerlendirilmesi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
12 |
Projelerin Mali Açıdan Değerlendirilmesi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
13 |
Projelerin Ekonomik Açıdan Değerlendirilmesi - I |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
14 |
Projelerin Ekonomik Açıdan Değerlendirilmesi - II |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
15 |
AB Proje Çevrim Yönetimi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Tüm ders notları ve kaynaklar |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları ve slaytlar
Yurdakul, O., Proje Hazırlama ve Değerlendirme. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No:147, Ders Kitapları Yayın No:A-48. Adana.
Erkuş,A., Rehber, E., 1998, Proje Hazırlama Tekniği, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No:1496, Ankara.
İnan,İ.H., 2000, Proje Hazırlama ve Değerlendirme Tekniği, Tekirdağ.
Cinemre,H.A., 2001, Proje Hazırlama ve Değerlendirme, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı, No:41, Samsun.
Erkuş, A., Bülbül.B., Kıral,T., Açıl, A.F., Demirci,R., 1995, Tarım Ekonomisi, A.Ü. Ziraat Fakültesi Eğitim, Araştırma ve Geliştirme Vakfı Yayınları, No:5, Ankara.
Kıral,T., Kasnakoğlu,H., Tatlıdil,F.F., Fidan,H., Gündoğmuş,E., 1999, Tarımsal Ürünler İçin Maliyet Hesaplama Metodolojisi ve Veri Tabanı Rehberi, Tarımsal Ekonomi Araştırma Enstitüsü Yayınları, Proje No:1999-13, Ankara.
Gittinger,J:P:, 1982, Economic Analysis of Agricultural Projects, Secoond Edition,Published for The Economic Development Institute of The World Bank, USA.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
2 |
Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
5 |
|
3 |
Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme |
5 |
|
4 |
Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme |
3 |
|
5 |
Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme |
3 |
|
6 |
Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi |
4 |
|
8 |
Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
5 |
|
9 |
Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
5 |
|
10 |
Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
4 |
|
11 |
Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme |
4 |
|
12 |
Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
5 |
|
13 |
Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|