Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ekonomik Araştırmalarda Bilgisayar Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
TE-507 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAHİT GÜNGÖR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarım Ekonomisi alanında yapılan çalışmalarda elde edilen verileri bilgisayar ortamında analiz edebilir, sonuçlarını yorumlayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TE-541 Tarım Politikalarının Analizi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarım Ekonomisi alanında yapılan çalışmalarda elde edilen verilerin yorumlanması amacıyla özetlenmesine ve analizine yönelik kullanılabilecek bilgisayar yazılımlarının tanıtılması ve öğrencilerin güncel yazılımları alanındaki çalışmalarda kullanabilir duruma gelmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarım Ekonomisi alanındaki veri kaynakları, verilerin analiz edilmesinde uygulanabilecek teknikler, veri analizlerinde kullanılabilcek bilgisayar yazılımları, yazılımların kullanımı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarım Ekonomisi alanındaki veri kaynakları ve verilerin analizinde kullanılabilecek güncel yazılımlar. |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
2 |
Verilerin sıraya dizilmesi, filtrelenmesi, basit ve koşullu hesaplamaların yapılması. |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
3 |
Verilerin gruplanması, özet tabloların hazırlanması. |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
4 |
Tablolar arasında bağlantı kurularak yeni tabloların hazırlanması ve hesaplamaların yapılması. |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
5 |
Tablolar arasında bağlantı kurularak yeni tabloların hazırlanması ve hesaplamaların yapılması (devam). |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
6 |
Grafik çeşitleri ve grafiklerin hazırlanması. |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
7 |
Grafik çeşitleri ve grafiklerin hazırlanması (devam). |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
8 |
Ekonomik analizlerde kullanılabilecek fonksiyonlar. |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
9 |
İstatistik analizlerin yapılması. |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
10 |
İstatistik analizlerin yapılması. (devam) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
11 |
İstatistik analizlerin yapılması. (devam) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
12 |
Optimizasyon modellerinin hazırlanması ve çözümü. |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
13 |
Optimizasyon modellerinin hazırlanması ve çözümü (devam) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
14 |
Yapay zeka teknikleri ve uygulama alanları |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
15 |
Yapay zeka modellerinin çözümü |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
Tüm ders notları ve kaynaklar |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
1 |
|
2 |
Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
3 |
Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme |
4 |
|
4 |
Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme |
3 |
|
5 |
Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme |
5 |
|
6 |
Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme |
2 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi |
1 |
|
8 |
Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
2 |
|
9 |
Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
5 |
|
10 |
Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
2 |
|
11 |
Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme |
5 |
|
12 |
Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
2 |
|
13 |
Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|