|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarım Politikalarının Analizi |
|
Dersin Kodu |
: |
TE-541 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. M.NECAT ÖREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Tarım kesimine yönelik alternatif politikaların çeşitli kesimler ve ekonomi genelindeki etkilerinin ölçümüne hakim olabilir. 2. Ulusal ve uluslararası kısıtlar altında politika tercihi yapabilme ve mevcut uygulamaları değerlendirebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarım kesimine yönelik alternatif politikaların ekonomik etkilerinin ve toplumsal maliyetlerinin analiz edilerek, yorumlanması ve politika tercihi konusunda ilgililere yardımcı olunması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarım ve gıda politikaları. Bu politikaların çeşitli kesimler ve ekonomi genelindeki etkilerinin analizi (Refah Analizleri): Yurtiçi pazarlardaki fiyat müdahaleleri, girdi sübvansiyonları, teknolojik değişiklik, üretim ve arz kontrol önlemleri ile dış ticaret müdahalelerinin toplumsal refah ve kaynak dağılım etkilerinin analizi. Örnek uygulamalar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş ve Kavramsal Çerçeve |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
2 |
Tarım Politikalarının Kapsamı ve Amaçları |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
3 |
Tarım Politikası Uygulamaları (Araçları) ve Etkileri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
4 |
Tarım Politikalarının Refah ve Kaynak Dağılım Etkilerinin Analizi (Refah Analizleri) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
5 |
Temel Konu ve Kavramlar |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
6 |
Arz Eğrisi ve Üretici Rantı |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
7 |
Talep Eğrisi ve Tüketici Rantı |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
8 |
Dünya Fiyatları ve Fırsat Maliyeti |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
9 |
Fiyat Müdahaleleri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
10 |
Ara Sınavı |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
11 |
Girdi Sübvansiyonları |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
12 |
Teknolojik Gelişme |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
13 |
Üretim ve Arz Kontrolü |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
14 |
Tek Mal Pazar (Arz -Talep) Analizi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
15 |
Politika Tercihi Sorunu |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
|
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Tüm ders notları ve kaynaklar |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Halcrow, H.G., Spitze, R.G.F., Allen E.,Simith, J.(1994). Food and Agricultural Policy: Economics and Politics. Mc Graw - Hill Series
Yavuz, F. (2001). Tarım politikası II. A.Ü. Ziraat Fakültesi Ders Yayınları No: 186.
Sadoulet, E.; A. de Janury, (1995). Quantitative Development Policy Analysis. The Johns Hopkins Univ. Press.
Gardner, B.L., (1987). The Economics of Agricultural Policies. Mac Millan Publishing Co.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
2 |
Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
2 |
|
3 |
Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme |
3 |
|
4 |
Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme |
3 |
|
5 |
Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme |
0 |
|
6 |
Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme |
2 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi |
0 |
|
8 |
Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
0 |
|
10 |
Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
5 |
|
11 |
Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme |
2 |
|
12 |
Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
2 |
|
13 |
Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|