Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kentsel Tasarım Yöntem ve Teknikler

Dersin Kodu : MM-574

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FAZİLET DUYGU SABAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : İlgili araştırma alanında alternatif yaklaşımlar ve yöntemler geliştirebilme becerilerine sahip olur.
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetme becerisi kazanır
Çalışma sonucunda ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgiyi tartışma becerisi kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ders kapsamında kentsel tasarımın tasarım süreci içinde, kentsel gelişmeyi yönlendirici rolü ve yeri incelenmektedir. Yeni kentsel tasarım araç ve yöntemleri tartışılmakta, tasarım kontrolleri, kentsel tasarım politika ve stratejileri ve tasarım programları ile ilgili teknikler ve örnekler aktarılmakta ve tartışılmaktadır. Bu ders alan çalışmasıyla kentsel tasarım yöntem ve tekniklerini uygulamaya aktarmayı amaçlamaktadır

Dersin İçeriği : Tanımlar, alan araştırması yöntemleri, senaryo geliştirme, proje geliştirme, değerlendirme ve yönetimi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanımlar İlgili okuma ve araştırma Sunum
2 Alan Araştırması Yöntemleri İlgili okuma ve araştırma Sunum-tartışma
3 Analiz Yöntemleri İlgili okuma ve araştırma Sunum-tartışma
4 Senaryo Geliştirme İlgili okuma ve araştırma Sunum-tartışma
5 Alternatif Yaklaşımlar Üzerine Tartışma İlgili okuma ve araştırma Tartışma
6 Arasınav İlgili okuma ve araştırma Yazılı sorgulama
7 Çalışma alanı seçimi İlgili okuma ve araştırma Tartışma
8 Alan analizleri İlgili okuma ve araştırma, analiz çalışmaları Tartışma
9 Alan için senaryo geliştirme İlgili okuma ve araştırma, senaryo geliştirme çalışmaları Tartışma
10 Proje Geliştirme İlgili okuma ve araştırma, proje geliştirme Tartışma
11 Proje Geliştirme İlgili okuma ve araştırma, proje geliştirme Tartışma
12 Proje Değerlendirmesi İlgili okuma ve araştırma, proje değerlendirme Tartışma
13 Proje Değerlendirmesi İlgili okuma ve araştırma, proje değerlendirme Tartışma
14 Proje Yönetimi İlgili okuma ve araştırma, proje değerlendirme Tartışma
15 Proje Yönetimi İlgili okuma ve araştırma, proje değerlendirme Tartışma
16/17 Dönem sonu sınavı İlgili okuma ve araştırma, proje değerlendirme Rapor teslimi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  BARNETT, J., “Urban Design As Public Policy”, Architectural Record Books, N.Y. 1974.
 BACON, E., “Design of Cities”. Thames and Hudson, London 1967.
 BROADBENT, G., “Emerging Concepts of Urban Space Design”, E&FN Spon, London 1996.
 JOCOBS, J., “Death and Life of Great American Cities, Random House”, N:Y. 1967
 Moughtin, C., Cuesta, R., Sarris, C., Signoretta, P. (1999) Urban Design: Method and Techniques", Architectural Press, London
 ELLIN, N., “Post-Modern Urbanism”, Blackwell Publishers, Oxford 1996.
 CARMONA, M., HEATH, T., OC, T. & TIESDELL, S. (2003) Public Places, Urban Spaces: The Dimensions of Urban Design, Architectural Press, Oxford.
 GREED, C. & ROBERTS, M. (1998) Introducing Urban Design: Interventions and responses, Longman: Essex.
 MADANIPOUR, A. (1996) Design of Urban Space: An inquiry into a socio-spatial process, John Wiley & Sons, Chichester.
 PARFECT, M. & POWER, G. (1997) Planning for Urban Quality: urban design in towns and cities, Routledge: London.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 8 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. 5
2 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
3 Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. 4
4 İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. 5
5 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyaloğu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. 4
6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 4
7 Mimarlık/planlama/tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştiren farkındalığa sahiptir. 5
8 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanı ile ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. 4
9 Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. 5
10 Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. 3
11 Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. 5
12 Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. 3
13 Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. 4
14 Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. 2
15 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
16 Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. 2
17 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 3
18 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. 3
19 Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. 5
20 Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 3 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6