|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yapı Biyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
MM-557 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERPİL ÇERÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mevcut ve yeni tasarlanacak binalar için sağlıklı yapı bilincini geliştirmeye katkı sağlar Yapı kimyasallarının, inşaat ve kullanım sırasında ortaya çıkaracağı zararlı etkilere karşı tedbirli olur İç hava kalitesini bozacak küf-mantar ve yetersiz havalandırmaya karşı çözümler üretir Elektromanyetik alanları azaltmaya yönelik doğal çözümlerle sürdürülebilirliği önemser Geleneksel yapı anlayışı ve günümüz sağlıklı yapı örnekleri ile geleceğin yapılarını oluşturur Mevcut bilgi birikimi ve araştırmalar ile dünyadaki gelişmeleri daha bilinçli bir şekilde takip eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsan sağlığı ve iç mekan etkileşiminin ve önemi ; biyolojik veya sağlıklı binaların elde edilmesi prensiplerini ortaya koyar. Sorunlara çözüm olabilecek doğal çözümlerle, enerji tasarrufu sağlamak ve sürdürülebilir bir çevreyi teşvik etmek; ve 21. Yüzyıl yapı kalitesi için bir vizyon oluşturmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yapı biyolojisi ile ilgili temel kavramlar. Biyolojik malzemelerin genel özellikleri. İç hava kalitesini rahatsız edici faktörlere ; elektromanyetik alanların etkisini azaltmaya ; yapı kimyasalları ile ortaya çıkabilecek etkilere karşı çözümler üretmek Geleneksel yapı anlayışı ile günümüzün sağlıklı bina örneklerini (geleceğin yapısını) oluşturmak
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yapı ve yapı biyolojisine giriş ve genel kapsam |
Konu ile İlgili okuma ve örnek araştırması |
Anlatım, sunum
|
|
2 |
İnsan sağlığı ve çevre kalitesinin önemi |
Konu ile İlgili
okuma ve örnek araştırması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
3 |
Önlenememiş kirleticilerin astım, işitme, büyüme, zeka vb. birçok sağlık sornlarına yol açması |
Konu ile İlgili okuma ve
örnek araştırması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
4 |
Çevresel risk sorunlarına ve kapalı kirleticilere karşı doğal önlemlerin alınması |
Konu ile İlgili okuma ve örnek araştırması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
5 |
Okul ,hastane vb. binalarda nem, küf vb. sorun ve tedbirler |
Konu ile İlgili okuma ve örnek araştırması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
6 |
21. Yüzyılın yapı kalitesi olarak uygun yapım teknolojisi ve malzeme seçimi |
İlgili ornek arastırması ve duzenlenmesı |
Anlatım, sunum ve tartışma
|
|
7 |
Elektrik, magnetik vb. alanlar ile kimyasal hassasiyetlere karşı önlemler |
Konu ile İlgili okuma ve örnek araştırması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav ve konuların özetlenmesi |
Konu ile İlgili okuma ve araştırma |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
9 |
Yapının iç hava kalitesi ile ilgili yaşanabilirliğinin sağlanması |
Konu ile İlgili okuma ve örnek araştırması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
10 |
Mevcut binaların bakım standartları ve iyileştirme |
Konu ile İlgili okuma ve örnek araştırması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
11 |
Dünyadaki biyolojik yapı örnekleri ; ilgili yasalar ve yönetmelikler |
Konu ile İlgili okuma ve örnek araştırması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
12 |
Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışma |
Konu ile İlgili okuma ve örnek araştırması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
13 |
Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışma |
Konu ile İlgili okuma ve örnek araştırması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
14 |
Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışma |
Konu ile İlgili okuma ve örnek araştırması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
15 |
Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışma
Final raporun hazırlanması hakkında bilgi |
Konu ile İlgili okuma ve örnek araştırması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Konu ile İlgili okuma ve araştırma |
Yazılı sınav ve sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çerçi S., Derlenmiş ders notları., Building Biology, Indoor Environment, Checklist, Edition, July 2005 Seminar Syllabus: IBE 213, Natural Healthy Buıldıng & Remodelıng Practıces, Austin, Texas, 4 March 2011 Building Biology and Ecology Instıtute : BBE -National Institute of Building Sciences (NIBS)Indoor Environmental Quality (IEQ) Project Operations & Maintenance Committee, 26 May2005
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
3 |
|
2 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
2 |
|
3 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
4 |
|
4 |
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
4 |
|
5 |
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyaloğu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
5 |
|
6 |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
4 |
|
7 |
Mimarlık/planlama/tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştiren farkındalığa sahiptir. |
3 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanı ile ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
4 |
|
9 |
Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
2 |
|
10 |
Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
4 |
|
11 |
Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
3 |
|
12 |
Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
3 |
|
13 |
Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
4 |
|
14 |
Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
3 |
|
15 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
2 |
|
16 |
Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
3 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
3 |
|
18 |
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
5 |
|
19 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
2 |
|
20 |
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
15 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|