|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yapay Çevrede Kalite I |
|
Dersin Kodu |
: |
MM-541 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERPİL ÇERÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan yapısı çevrenin niteliğini sağlamada farkındalık sağlar. Güvenli ve kimlikli mekanlar için planlama ve denetim konularında bilgilenme Kentlerimizdeki mevcut yapılanmaların analizini yapar; yasa ve yönetmelikleri kavrar. Çevresel standartların ve ölçütlerinin geliştirilmesinin öneminini bilir. Çevre kalitesinin arttırılması için çağdaş örnekler ve ideal uygulamaları analiz eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsanlara, nitelikli yaşam koşullarını sağlayan iç ve dış mekânlarda fonksiyonel, güvenli ve kimlikli mekanlar için çevresel kalitenin arttırılması ; kentlerimizdeki mevcut yapılanmaların analizi, yasalar, yönetmelikler, kullanıcı bilinci dahil olmak üzere, çağdaş modeller aracılığıyla mevcut yapı ve optimum uygulamaları analiz etmek konusunda bilgi sahibi olur. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kentlerimizdeki mevcut ve geleneksel yapılanmaların analizini yaparak insan yapısı oluşumların kalitesini arttırma ; çevresel yasalar, yönetmelikler, standartlar ve ölçütleri öğrenme ; kullanıcılar için sosyal, fiziksel vb. Sağlıklı yaşam koşulları sunma ; güvenli, estetik ve kimlikli mekanlar yaratma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çevre Kalitesine giriş ve genel kapsam |
Ders notlarının duzenlenmesı |
Anlatım |
|
2 |
Doğal ve yapay çevrenin tanımı ve önemi |
Konu ile ilgili araştırma yapılması, okuma
|
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
3 |
Çevre ve insan (kullanıcı) faktöru ilişkileri |
Konu alanı ile ilgili her türlü kaynaktan araştırma yapılması |
Anlatım, sunum ve tartışma
|
|
4 |
Çevrenin güven kimlik estetik ve yaşanabilirliği |
Konu alanı ile ilgili her türlü kaynaktan araştırma yapılması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
5 |
Kalite kavram tanım ve çeşitlenmeler |
Konu alanı ile ilgili her türlü kaynaktan araştırma yapılması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
6 |
Çevre - kalite - kullanıcı ilişkisi ve memnuniyeti |
Konu alanı ile ilgili her türlü kaynaktan araştırma yapılması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
7 |
Ara sınav |
Konu alanı ile ilgili her türlü kaynaktan araştırma yapılması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
8 |
Toplam kalite yönetimi ve toplam kalite kontrolü |
Konu alanı ile ilgili her türlü kaynaktan araştırma yapılması |
Konu sunumu, analizlerin tartışması |
|
9 |
Diğer disipinlerle ilişkiler |
Konu alanı ile ilgili her türlü kaynaktan araştırma yapılması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
10 |
Organizasyonel –Fonksiyonel Yapı ve kalite |
Konu alanı ile ilgili her türlü kaynaktan araştırma yapılması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
11 |
Çevre kalitesi ile ilgili yönetmelik ve standartlar |
Konu alanı ile ilgili her türlü kaynaktan araştırma yapılması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
12 |
Dünyadaki çevre kalitesi ile ilgili kararlar yönetmelikler ve belgeler |
Konu alanı ile ilgili her türlü kaynaktan araştırma yapılması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
13 |
Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışma |
Konu alanı ile ilgili her türlü kaynaktan araştırma yapılması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
14 |
Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışma |
Konu alanı ile ilgili her türlü kaynaktan araştırma yapılması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
15 |
Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışma |
Konu alanı ile ilgili her türlü kaynaktan araştırma yapılması |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Konu alanı ile ilgili her türlü kaynaktan araştırma yapılması |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cercı S, "Yapay Çevre Kalite I" ders notları
"ISO ve TSE vb.." web sitelerı
"Standardizasyon ve Kalite" T.S.E. Milli Eğitim Basımevi,
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Weidemann, S., Anderson, J., 1985, “A Conceptual Framework for Residential Satisfaction, In I. Altmann, and C. Werner(Eds.), Home Environments, New York, Plenum Press, pp.153-182.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
3 |
|
2 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
|
3 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
4 |
|
4 |
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
5 |
|
5 |
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyaloğu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
5 |
|
6 |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
5 |
|
7 |
Mimarlık/planlama/tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştiren farkındalığa sahiptir. |
5 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanı ile ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
4 |
|
9 |
Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
2 |
|
10 |
Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
5 |
|
11 |
Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
4 |
|
12 |
Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
4 |
|
13 |
Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
4 |
|
14 |
Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
2 |
|
15 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
16 |
Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
4 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
1 |
|
18 |
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
4 |
|
19 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
3 |
|
20 |
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
8 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|