|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Konfeksiyon Teknolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
TL-547 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FÜSUN DOBA KADEM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Konfeksiyon teknolojisinin temel kavramlarını öğrenir Konfeksiyonda model ve giysi tasarımında kullanılan teknolojiler hakkında bilinmesi gerekenleri öğrenir Konfeksiyonda modelden-ürüne üretim aşamalarını, üretimde uygulanan kalite kontrol yöntemlerini öğrenir Bir konfeksiyon işletmesinde üretim aşamalarını yürütebilir, bu aşamaların çıktılarını sözlü ve yazılı olarak değerlendirebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Konfeksiyon teknolojisi kavramı ve kapsamı hakkında bilgi vermek. Konfeksiyonda model tasarımından sevkiyata kadar olan üretim aşamalarının ve kullanılan makinaların önemini öğretmek. Konfeksiyonda yeni teknolojiler hakkında bilgi vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Konfeksiyon teknolojisi hakkında temel bilgiler, konfeksiyonda ülkemiz ve dünyada mevcut durum. Konfeksiyonda Üretim Akışı. Tasarım , Moda ve Etkileri. Giysi Tasarımı, Uygulamada Kullanılan Tasarım yöntemleri. Konfeksiyonda Pastaldan Paketlemeye Seçilmiş Bir Modelin Üretimi. Dikilebilirlik. Konfeksiyonda Üretim Makinaları. Konfeksiyonda Pastaldan Paketlemeye Kalite Kontrol. Altı Sigma, Yalın Üretim ve Konfeksiyonda Uygulamalar. Konfeksiyon Endüstrisinde Yeni Teknolojiler ve İnovasyon |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Mühendisliği Bölüm Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konfeksiyon teknolojisi hakkında temel bilgiler, konfeksiyonda ülkemiz ve dünyada mevcut durum |
Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
2 |
Konfeksiyonda Üretim Akışı. Tasarım , Moda ve Etkileri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Dikilebilirlik, Dikiş İpliği ve Diğer Malzemelerin Dikiş Verimliliğine Etkisi |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Giysi Tasarımı, Uygulamada Tasarım Yöntemleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
5 |
Tasarlanan Giysi Modelinin Kalıbının Hazırlanması, Kalıp Hazırlama Yöntemleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
6 |
Konfeksiyonda Pastaldan Paketlemeye Seçilmiş Bir Modelin Üretimi. |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
7 |
Konfeksiyonda Üretim Makinaları |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Konfeksiyonda Pastaldan Paketlemeye Kalite Kontrol |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
10 |
Konfeksiyonda Organizasyon ve Planlama |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
11 |
Konfeksiyon Laboratuarında Makinaların İncelenmesi |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
12 |
Altı Sigma, Yalın Üretim ve Konfeksiyonda Uygulamalar |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
13 |
Konfeksiyon Endüstrisinde Yeni Teknolojiler ve İnovasyon |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Ödev Sunumu |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Sunum |
|
15 |
Genel Konu tekrarı |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
EBERLE, H., HERMELING, H., HORNBERGER, M., MENZER, D., RING, W., 1996. Clothing Technology from fiber to fashion. Verlag Europa-Lehrmittel, Nourney, Vollmer Gmbh & Co.
İTKİB Eğitim Şubesi Kalıp ve Koleksiyon Hazırlama Birimi Yayınları. 2006, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
İTKİB Genel Sekreterliği, Teknik El Kitapları Serisi, Derleyen: Erbil CİHANGİR, Yayın No: 2002/1, 2002/2, 2003/3, 2003/5
Konfeksiyon Üretimi Yapan Firmaların Katalog ve CD’leri
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
4 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
4 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
4 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
4 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
4 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
4 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
5 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
3 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
4 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
3 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
4 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 127 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|